Bérces, Roland and Erdei, János (2009) Oktatási minőségparaméterek meghatározása asszociációs módszerekkel. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (ksz). pp. 91-97. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.15
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
175kB |
Abstract
Az oktatás minőségbiztosítása során általánosan alkalmazott kérdőíves értékelésekkel kapcsolatban elmondható, hogy azok eredményei nagyon is szubjektív tartalmúak, és sokkal többet jelentenek, semhogy egyszerű statisztikai módszerekkel teljes mértékben fel lehessen őket dolgozni. A direkt tartalom mellett fontos a latens érzelmi, logikai háttér is. A szerzők dolgozatukban egy olyan brainstormingon alapuló módszert ismertetnek, amellyel meghatározhatók a hallgatók számára fontos minőségparaméterek e latens, érzelmi vonatkozásai is. Kimutatták, hogy a „hagyományos osztályzásos” minőségértékelés és a brainstorming-módszer alapján elvégzett értékelés ugyanarra – de más szempontokat figyelembe vevő – eredményre vezet. A két módszer kombinált alkalmazásával pontosabb, teljesebb képet lehet nyerni egy képzés minőségéről.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | oktatás minőségbiztosítása, posztgraduális képzés, brainstorming, statisztikai elemzés, BMGE GTK |
Subjects: | Education |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.15 |
ID Code: | 3020 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 01 Aug 2017 17:36 |
Last Modified: | 22 Mar 2021 08:52 |
Repository Staff Only: item control page