Kelemen, József (2017) Több piacra épülő webáruház térbeli árversenye. Közgazdasági Szemle, 64 (6). pp. 612-629. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2017.6.612
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB |
Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2017.6.612
Abstract
A tanulmány a térbeli árverseny Lijesen [2013] által továbbfejlesztett modelljét és annak egy olyan változatát mutatja be, amely jobban alkalmazható térbeli jelenségekre. Lijesen modellje - amely a rezervációs árat határozza meg egy képzeletbeli városban, és amely egy külső piacon is jelen van - a Hotelling-féle keretrendszert egy webáruházzal egészíti ki. Modellünk a külső piac helyett n-1 darab Hotelling-típusú piacot feltételez, ahol a webáruház szintén értékesítheti a termékét. Eredményeink szerint az árak alacsonyabbak lesznek, és a hagyományos - azaz a térben fizikai üzlettel rendelkező - boltoknak megvan a lehetőségük, hogy térben jobban elkülönüljenek egymástól. Modellünk arra is rávilágít, hogy a vizsgált piacokon a verseny ösztönzése és a szállítási költségek csökkentése a fogyasztókat előnyösebb helyzetbe hozhatja azzal, hogy a termékek beszerzése számukra olcsóbbá válhat.
Item Type: | Article |
---|---|
JEL classification: | D43 - Market Structure and Pricing: Oligopoly and Other Forms of Market Imperfection L11 - Production, Pricing, and Market Structure; Size Distribution of Firms L13 - Oligopoly and Other Imperfect Markets |
Subjects: | Commerce and tourism Economics |
DOI: | https://doi.org/10.18414/KSZ.2017.6.612 |
ID Code: | 3025 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 29 Aug 2017 15:15 |
Last Modified: | 15 Sep 2017 05:15 |
Repository Staff Only: item control page