Gál, Tímea, Katonáné Kovács, Judit and Árváné Ványi, Georgina (2017) Egy innovatív, finn vállalkozói képzés módszertani eszközeinek elemző értékelése és európai térnyerésének bemutatása. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (8-9). pp. 78-88. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2017.09.08
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
594kB |
Abstract
Senge (1994) Az 5. alapelv című munkájában arra a kérdésre, hogy „Hogyan teremtjük meg saját valóságunkat – és miként tudunk változtatni ezen?” öt olyan területet nevezett meg, amelyek egymás nélkül nem lennének sikeresek. Ez az öt terület: a rendszerben való gondolkodás, a személyes irányítás, a gondolati minták, a közös jövőkép és a csoportban tanulás. E területek fejlesztése az alapja a finn felsőoktatási rendszer egyik innovatív, az OECD által is díjazott programjának, a Jyväskylä-ban a JAMK University of Applied Sciences-en 1993 óta működő Tiimiakatemia (továbbiakban Team Academy) oktatási módszertannak. A módszertan alapvető elemei a „learning by doing” elv, a valós üzleti környezet, a tanítás helyett a tanulás előtérbe helyezése, a kontroll és a számonkérés helyett az önszabályozás és a csapatvállalkozók saját felelősségének fejlesztése a saját tanulásuk, fejlődésük iránt. A módszertan számtalan, a hagyományos felsőoktatásba egy teljesen új szemléletet hozó elemet tartalmaz. Az alapítók nagy hangsúlyt és sok energiát fektetnek abba, hogy az eredményeik alapján is bizonyított, hatékony módszertant a világon elterjesszék, így mára Európa számos országában, több éve, különböző oktatási szinteken és formában alkalmazzák. A tanulmány szerzői a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karán 2010 óta alkalmazzák a Team Academy módszertanát. Jelen tanulmányban azt vizsgálják, hogy melyek a módszertan legfontosabb eszközei, azok a vállalkozásfejlesztés mely területeire irányulnak, valamint hogyan adaptálták a különböző országok felsőoktatási intézményei a Team Academy módszertan vizsgált elemeit.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Team Academy, felsőoktatás, innovatív módszertan, vállalkozásfejlesztés |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2017.09.08 |
ID Code: | 3062 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 22 Sep 2017 12:36 |
Last Modified: | 18 Nov 2021 09:50 |
Repository Staff Only: item control page