Harsányi, Dávid and Szántó, Szilvia (2018) Mérhető a kreativitás?”, avagy a személyiségjegyek és a kreatív teljesítmény közötti összefüggések vizsgálata a gazdasági felsőoktatásban tanulók példáján. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (1). pp. 13-18. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.01.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
385kB |
Abstract
Az utóbbi időben egyre fontosabb szerephez jut a kreativitás a gazdasági életben. A gyorsan változó világ ezt igényli a piac szereplőitől, egyre több az olyan vállalati pozíció, amelyhez átlagon felüli kreativitás szükséges. A kreativitás mérése azonban kihívást jelent. Nem ismert olyan általánosan elfogadott megoldás, mint például az intelligenciateszt. A szerzők egy kreativitásteszt összeállítására tesznek kísérletet, és a cikkben a saját kreativitás megítélését, a kreatív személyiségjegyeket, valamint a kreatív teljesítményt, azaz a mért kreativitási szintet együtt elemzik. A vizsgálatban elválasztják az asszociatív/divergens és a problémamegoldó/konvergens vonatkozásokat, valamint – kapcsolódva a marketing-, illetve a kommunikációs szektor gondolatiságához –, ezek mellett a verbális és vizuális kreativitás jellemzőit is. A tanulmány a kreativitás és a kreatív mérés szakirodalmi áttekintése után ismerteti a módszertant, a teszt kiindulópontjait, majd bemutatja a vizsgálat eredményeit, összefüggéseit. A kérdéssort 120 olyan hallgató töltötte ki, akik a Budapesti Gazdasági Egyetem KVIK és KKK Karán tanulnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kreativitás, kreativitás mérése, fiatalok |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.01.02 |
ID Code: | 3288 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 22 Jan 2018 14:51 |
Last Modified: | 15 Nov 2021 11:48 |
Repository Staff Only: item control page