Kalló, Nikolett (2018) Vállalati hat szigma rendszer hatékonyságának értékelése egy hazai vállalat példáján. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (1). pp. 65-77. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.01.07
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
612kB |
Abstract
Mára a minőség az egyik legfontosabb versenyelőnyforrás a piacon. A vállalatok az üzleti kiválóság érdekében törekednek különböző minőségmenedzsment-rendszerek adaptálására. A szerző cikkében a minőségmenedzsment-rendszerek közül a hat szigma szemlélet hatékony alkalmazásának kérdését járja körül. A szakirodalomban ismert hat szigma sikertényezőkre (22 darab) építve javaslatot tesz a hat szigma rendszer hatékonyságának értékelési metodológiájára, amellyel aztán egy multinacionális nagyvállalat hazai leányvállalatának hat szigma erőfeszítéseinek hatékonyságát vizsgálja. Egy szervezet tapasztalatait feldolgozó esettanulmány eredménye szerint a keresztfunkcionális szervezeti együttműködés és a szervezeti állandóság hiánya (folyamatos átszervezések, fluktuáció) jelentős mértékben befolyásolhatja a hatékonyságot. Vizsgálata arra is felhívja a figyelmet, hogy a 22 kritikus sikertényezőből 4 képesítő kritérium (hat szigma szervezeti struktúra kialakítása, (felső) vezetői elköteleződés és támogatás, keresztfunkcionális szervezetek együttműködése, nagyobb haszon, mint a felmerült költségek), azaz ezek teljesülése feltétlenül szükséges a hat szigma módszer hatékony alkalmazásához. Eredményei jó alapot adhatnak általánosíthatóságra törekvő kérdőíves felméréshez is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | minőségmenedzsment, hat szigma, sikertényezők, hatékonyság |
Subjects: | Business organisation |
Projects: | EFOP-3.6.1-16-2016-00013 |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.01.07 |
ID Code: | 3293 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 22 Jan 2018 15:40 |
Last Modified: | 15 Nov 2021 11:50 |
Repository Staff Only: item control page