Markos-Kujbus, Éva and Csordás, Tamás (2018) Vizuális ingerek felhasználói véleményekben: TripAdvisor fényképek tartalomelemzése = Visual stimuli in online consumer evaluations: A content analysis of TripAdvisor photos. In: A hatékony marketing – EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 701-709. . ISBN 978-80-8122-236-8
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
915kB |
Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet
Abstract
A közösségi média használata, ezen belül a vizuális tartalmak felértékelődése a turisztikai szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztó döntéshozatalban olyan megatrendek, amelyek meghatározzák az iparág jelenkori működését. Empirikus kutatásunkban egy 339 elemű, az utazók felhasználói véleményéhez csatolt, általuk készített fényképeket tartalmazó mintán elemeztünk a képi tartalomelemzés módszertanával, arra keresve a választ, hogy milyen sajátos, hozzáadott értékkel bíró jellemzőkkel írható le az itt megjelenő tartalom. Eredményeink alapján a képi tartalmak elsősorban kiegészítői, mintsem helyettesítői a szöveges leírásoknak. A mintában a legtöbb fénykép a szolgáltatáselemekre fókuszál, így kiegészítve a szöveges vélemények leírásait, azonban jelentős mértékben van jelen a külső környezet is. Ebből kifolyólag is, a képek célja nem minden esetben egyértelmű, ami a képi tartalmak esetében egy értelmezést gátló tényező. Eredményeink alapján a felhasználók edukációja továbbra is fontos kérdés marad a nagy mennyiségben elérhető felhasználói tartalmak minőségének javítása érdekében. --- The use of social media and consumer-generated visual contents in consumer decision making is a megatrend that is shaping the tourism industry. In our empirical research, we content analyzed a sample of 339 images uploaded alongside consumer reviews of hotels on TripAdvisor. Our research goal was to identify specific, value-added features that can be used to characterize the content displayed there. Most of the images in the sample focus on service elements thus complementing the textual consumer reviews. At the same time, representations of the external environment were also found in large numbers. Our results show that the purpose of the images is not always clear which, in the case of visual contents, can hinder the interpretation thereof. Based on our results, education in order to increase the quality of consumer reviews (visual or otherwise) is still in order in the clutter of consumer-generated images.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felhasználók által előállított tartalmak, felhasználói értékelések, közösségi média, képi tartalomelemzés |
Subjects: | Commerce and tourism Marketing Media and communication |
ID Code: | 3696 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 13 Sep 2018 11:39 |
Last Modified: | 13 Sep 2018 11:39 |
Repository Staff Only: item control page