Varga, Ákos and Sujbert, Vivien (2018) Énmárkázás online: A Youtuberek márkaépítése során használt tartalomelemek analízise = Self branding online: Content analysis of Youtubers’ self branding. In: A hatékony marketing – EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 506-518. . ISBN 978-80-8122-236-8
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
908kB |
Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet
Abstract
Bár az énmárka jelentőségét már évszázadokkal ez előtt felismerték, a közösségi média térnyerésével jelentősége újból aktualitást nyert (Shepherd, 2005). Egy hatékony személyes márka nélkülözhetetlen eszköze a közösségi média platformjain való elismerés megszerzésének és megtartásának, de a témával kapcsolatos akadémiai kutatások még mindig meglehetősen ritkák (Brems et al., 2017). Jelen tanulmány azt vizsgálja, hogy a Youtuberek az énmárkájuk kialakítása során a meggyőzés mely módszereit részesítik előnyben, és ezek miként illeszkednek Cacioppo és Petty (1984) elaboráció valószínűségi modelljéhez. A tanulmány megállapításai azt mutatják, hogy a szubjektív döntéshozatali folyamatokhoz kapcsolódó perifériás útvonalat gyakrabban használják, ellentétben Cacioppo és a Petty érvelésével, amely alapján a központi út a hatékonyabb, illetve gyakoribb (Cacioppo és Petty, 1984). --- The importance of personal branding has been present since the earliest ages, however, in the age of social media, it is getting even more relevant (Shepherd, 2005). A viable personal brand is an essential tool for gaining recognition and keeping it on social media platforms, but research on this topic is still rather rare (Brems et al. 2017). This study tests what kinds of persuasion techniques are preferred by Youtubers and whether they comply with the Elaboration Likelihood Model to Persuasion, introduced by Cacioppo and Petty (1984). Findings suggest that a peripheral route to persuasion, connected to subjective decision making processes is more frequently used, contrasting Cacioppo and Petty’s argument, based on which a central route should be more common, due to its higher rate of effectiveness (Cacioppo and Petty, 1984).
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | énmárka, közösségi média, Youtuber énmárka |
Subjects: | Marketing Media and communication |
ID Code: | 3705 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 14 Sep 2018 12:35 |
Last Modified: | 14 Sep 2018 12:35 |
Repository Staff Only: item control page