Varga, Ákos and Panyi, Krisztina (2018) Híres leszek! - a magyar YouTube piac influencer központú vizsgálata. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (12). pp. 24-30. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.12.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
688kB |
Abstract
Ha felnövök, YouTuber leszek! - hallható egyre gyakrabban a tinédzser generáció részéről. Számukra a közösségimédia- platformok, köztük a YouTube, a mindennapi élet szerves részét jelentik: iskolai hétköznapok, szórakozás, kihívások teljesítése vagy saját véleményeik megosztása egyaránt állandó téma. Vállalati oldalról e tekintetben kiemelten fontos a megfelelő tartalommenedzsment, azaz a közönség igényeinek felmérése és kiszolgálása. A szerzők jelen tanulmányának célja a YouTube piac különböző szegmenseinek, ezen belül az egyes témák feliratkozó és megtekintési bázisának vizsgálata. Számba vették a különböző csatornák kategorizálásán belül a piaci részesedéseiket, és mindezek alapján törekedtek az adott YouTuberek sikerét magyarázható, valamint nézettségének alakulását befolyásoló következtetések levonására. A YouTube piac trendelemzése alapján igyekeztek felvázolni a YouTuberek videói és a szponzoráció lehetséges kapcsolódási pontjait, megerősítve a YouTube vállalati kommunikációban betöltött kiemelkedő szerepét.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | online marketing, influencer marketing |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Media, Marketingcommunications and Telecommunications |
Subjects: | Marketing Media and communication |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.12.03 |
ID Code: | 3826 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 12 Dec 2018 15:00 |
Last Modified: | 15 Nov 2021 08:53 |
Repository Staff Only: item control page