Kéri, Anita (2019) Nemzetközi hallgatói motivációk, elvárások, elégedettség és lojalitás – kvalitatív longitudinális kutatás a Szegedi Tudományegyetemen mesterképzést végzett hallgatók körében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (1). pp. 41-54. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.01.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
674kB |
Abstract
Napjainkban a szakirodalom jelentősen megszaporodott felsőoktatási témakörben, azonban a korábbi kutatások között csupán elvétve találunk kvalitatív longitudinális felméréseket. Jelen kutatás a nemzetközi hallgatók motivációit, elvárásait, elégedettségét és lojalitását vizsgálja a Magyarországon, egy adott felsőoktatási intézményben eltöltött idő alatt. A felsőoktatási programok hosszára való tekintettel az előbbiekben felsorolt tényezőket a kutatás fázisainak megfelelően külön-külön vizsgálta a szerző. A tanulmány kvalitatív kutatási módszertanra, mélyinterjúk sorozatára támaszkodik. Egy átfogó kutatás egy részét mutatja be a cikkben, melyben a mesterképzést végzett nemzetközi hallgatók eredményeire fekteti a hangsúlyt. A longitudinális interjúkat manuálisan elemezte. Arra a következtetésre jutott, hogy a hallgatók többsége intrinzik motivációval rendelkezik, elvárásaik leginkább az oktatáshoz kapcsolódnak, sem mint az iskolán kívüli élethez, többségük pedig elégedett az egyetemmel és a tanulási környezettel. Lojalitásuk abban mutatkozik meg, hogy legtöbbjük hajlandó az egyetemet ismerőseinek és barátainak ajánlani. Mi több, sokan a megkérdezettek közül ezt már meg is tették. A kutatási eredmények azt jelzik, hogy elengedhetetlen a külföldi hallgatók ország- és egyetemspecifikus vizsgálata annak érdekében, hogy meg lehessen érteni a pontos igényeiket. Ezen felül pedig a motivációkat, elvárásokat, elégedettséget és lojalitást együttesen kell vizsgálni, ám a hallgató tanulmányainak megfelelően, különböző fázisokban, lehetőség szerint longitudinálisan.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | motiváció, elvárások, elégedettség, lojalitás, felsőoktatás, WOM |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.01.04 |
ID Code: | 3872 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 22 Jan 2019 15:52 |
Last Modified: | 11 Nov 2021 11:28 |
Repository Staff Only: item control page