Hámori, Balázs, Szabó, Katalin, Hurta, Hilda and Tóth, László (2007) A vállalaton belüli verseny – A munkahelyi rivalizálás empirikus vizsgálata. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 38 (11). pp. 2-16. DOI 10.14267/VEZTUD.2007.11.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
322kB |
Abstract
A vállalaton belüli verseny pozitív és negatív hatásainak a vizsgálata különösen érdekes lehet olyan közegben, amelyben a versenykultúra most formálódik, és nyilvánvalóan számos sajátosságot mutat a fejlett országokban tapasztalhatóhoz képest. A szerzők kutatási célja az volt, hogy képet kapjanak arról, hogy milyen erős a verseny a hazai közegben vállalatokon belül, milyen versenystratégiákat alkalmaznak a vállalatban dolgozók (elsősorban a vezetők) a jövedelemért, pozíciókért és presztízsért folyó versenyben, és milyen hatással van mindez a vállatok működésére és hatékonyságára. A tanulmány hátterét képező empirikus kutatás gerincét 67 vállalatnál készült 72 mélyinterjú adta.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | verseny, munkahelyi rivalizálás, Magyarország |
Subjects: | Business organisation Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2007.11.01 |
ID Code: | 3969 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 18 Feb 2019 17:43 |
Last Modified: | 12 Apr 2021 07:56 |
Repository Staff Only: item control page