Hoványi, Gábor (2008) Vállalati kultúra, üzleti stratégia és versenyképesség. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (11). pp. 2-10. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.11.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
119kB |
Abstract
Egy vállalat versenyképességet növelő kultúrájának megformálása és megvalósítása empátiát, intuíciót, kombinációs készséget, rendszerszemléletet, számításokat, ítélő- és kommunikációs képességet követel meg a csúcsvezetőtől. Vagyis nem csupán a kultúra vált napjainkban „soft”-ból „hard” tényezővé a vállalati versenyben, hanem a menedzserek számára a kultúra megformálásának és megvalósításának a technikája is azzá vált. A felsővezetésnek kell megalkotnia a vállalat kultúráját, annak összehangolt elemeit és szerkezetét – méghozzá az üzleti stratégiával folytatott „párbeszéd” eredményeként. A dolgozatával ehhez a folyamathoz ad segítséget a szerző.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vállalati kultúra, stratégia, versenyképesség, menedzsment |
Subjects: | Business organisation Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2008.11.01 |
ID Code: | 4024 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 21 Mar 2019 14:36 |
Last Modified: | 07 Apr 2021 06:55 |
Repository Staff Only: item control page