Corvinus
Corvinus

Vállalati kultúra, üzleti stratégia és versenyképesség

Hoványi, Gábor (2008) Vállalati kultúra, üzleti stratégia és versenyképesség. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (11). pp. 2-10. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.11.01

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
119kB

Abstract

Egy vállalat versenyképességet növelő kultúrájának megformálása és megvalósítása empátiát, intuíciót, kombinációs készséget, rendszerszemléletet, számításokat, ítélő- és kommunikációs képességet követel meg a csúcsvezetőtől. Vagyis nem csupán a kultúra vált napjainkban „soft”-ból „hard” tényezővé a vállalati versenyben, hanem a menedzserek számára a kultúra megformálásának és megvalósításának a technikája is azzá vált. A felsővezetésnek kell megalkotnia a vállalat kultúráját, annak összehangolt elemeit és szerkezetét – méghozzá az üzleti stratégiával folytatott „párbeszéd” eredményeként. A dolgozatával ehhez a folyamathoz ad segítséget a szerző.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:vállalati kultúra, stratégia, versenyképesség, menedzsment
Subjects:Business organisation
Management, business policy, business strategy
DOI:10.14267/VEZTUD.2008.11.01
ID Code:4024
Deposited By: Z. S.
Deposited On:21 Mar 2019 14:36
Last Modified:07 Apr 2021 06:55

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics