Borgulya Istvánné Vető, Ágnes (2008) Értékorientált kommunikációmenedzsment és kommunikációkontrollig. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (11). pp. 11-22. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.11.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
360kB |
Abstract
Az értékorientált vállalatszemlélet, a költségelszámolásokra érvényesített szigorúbb szabályok és a vállalati költségvetési keretek körüli belső küzdelmek egyre sürgetőbbé teszik, hogy tervezni és irányítani lehessen a vállalati kommunikációt, és ki lehessen mutatni, mennyiben járul hozzá a kommunikáció a vállalat jövedelmezőségéhez. Erre eszközmegtérülési modellek, mutatószámrendszerek és a Balanced Scorecard-nak a kommunikációra történő kiterjesztése kínál lehetőséget. A módszereket egyelőre főként nagyvállalatok alkalmazzák, de a középvállalatok is kezdenek érdeklődni iránta. A szerző írása túlnyomórészt a legújabb német szakirodalomra támaszkodva mutatja be a vállalati kommunikáció értékszemléletű megközelítését és a tervezés, az irányítás és az eredményesség méréséhez kidolgozott CommunicationControlCockpit, a Communication Scorecard és a Corporate Communications Scorecard módszereket.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | értékorientált vállalatvezetés, vállalatikommunikáció-menedzsment, kommunikációkontrolling, CommunicationControlCockpit, Communication Scorecard, Corporate Communications Scorecard |
Subjects: | Media and communication Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2008.11.02 |
ID Code: | 4025 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 21 Mar 2019 14:36 |
Last Modified: | 07 Apr 2021 07:02 |
Repository Staff Only: item control page