Jánosi, Gergely and Kersch, Gabriella (2008) Ok és okozat a munkatársi elégedettséghez kapcsolódó kognitív folyamatok esetében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (11). pp. 31-44. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.11.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
747kB |
Abstract
A munkatársi elégedettséggel kapcsolatos uralkodó felfogás szerint az emberek munkával kapcsolatos attitűdjeiket annak lényeges jellemzőiből kiindulva alakítják ki. Míg ez az okozati irány természetesen nem hanyagolható el, ez a cikk megmutatja, hogy az általános munkavállalói elégedettség is jelentős hatást gyakorol a munkával kapcsolatos hiedelmek érzékelésére és kifejezésére. A cikk először a munkavállalói elégedettséggel kapcsolatos uralkodó felfogást tárgyalja, alapot teremtve ezzel a további elemzésekhez. Az ezt követő fejezetek egyrészt a fordított ok-okozati viszonyok elméleti hátterét tárgyalják, másrészt empirikus adatokat mutatnak be. Végül a felmérési módszertanokra vonatkozó következtetések és lehetséges további kutatási irányok tárgyalására kerül sor.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | munkavállalók, elégedettségvizsgálat, attitűd |
Subjects: | Human resource management Labour economics |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2008.11.04 |
ID Code: | 4028 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 21 Mar 2019 14:35 |
Last Modified: | 07 Apr 2021 07:12 |
Repository Staff Only: item control page