Omarli, Sevinj, Claro, Dániel and Gyulavári, Tamás (2018) Repülőjegyek dinamikus árazásának hatása a fogyasztók által észlelt méltányosságra. Turizmus Bulletin, 18 (4). pp. 23-29.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
318kB |
Abstract
Jelen kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen hatást gyakorol a légitársaságok dinamikus árazási gyakorlata a fogyasztók által észlelt méltányosságra, illetve az észlelt méltánytalanság mennyiben függ össze a vásárlási hajlandósággal. Mindezek mellett megvizsgáltuk az árpozíció moderáló hatását is, azaz mennyire erősíti, illetve gyengíti a dinamikus árazási gyakorlat és az észlelt méltányosság közötti öszszefüggést, ha az előbbi hatására megváltozik az adott ár elhelyezkedése a piaci kínálatok megoszlásában. Az irodalmi áttekintés alapján egy kutatási modellt fejlesztettünk ki, amelyet egyetemi hallgatók körében teszteltünk. Az eredmények azt mutatják, hogy a dinamikus árazásnak negatív hatása van a fogyasztók termékvásárlási hajlandóságára és ebben közvetítő szerepet játszik az észlelt méltányosság. Mindemellett kimutatható volt, hogy amennyiben a dinamikus árazás következtében az adott ár egy drágább kategóriába kerül a piacon meglévő kínálat rangsorában, jóval erősebb lesz a fogyasztókban az árazási gyakorlattal szembeni ellenérzés. Mindez visszahat az adott szolgáltató iránti keresletre is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | dinamikus árazás, észlelt méltányosság, árpozíció, vásárlási hajlandóság |
Subjects: | Commerce and tourism Transport and communications |
ID Code: | 4183 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 05 Aug 2019 13:30 |
Last Modified: | 05 Aug 2019 13:30 |
Repository Staff Only: item control page