Kazainé Ónodi, Annamária and Holló, Sándor (2019) Ostorházi Bevonattechnika Kft. „Az emberek nyelvén” ----- Ostorházi Coating Ltd. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
Az Ostorházi Kft 52 főt foglalkoztató belföldi tulajdonban levő családi vállalkozás. Tisztában vannak az emberi erőforrás kiemelt szerepével, az üzemeikben a legfejlettebb technológiát alkalmazzák. Az elmúlt időszakban jelentős mértékben fejlesztették informatikai rendszerüket, olyan vezetői információs rendszert alakítottak ki, amely lehetővé teszi a folyamatok nyomon követését, az alkalmazottak teljesítményének napi szintű mérését. Az eset arra mutat egy kiváló példát, hogy a negyedik ipari forradalom által meghatározott technológiai környezetben hogyan lehet ötvözi a technológia adta lehetőségeket az emberi tényezőkkel a teljesítményértékelésben. A vezetőség azt vallja, hogy „az embereket tanítani kell, oda kell figyelni rájuk, meg kell adni számukra a jó kereseti lehetőségeket.” Ebbe a vállalati kultúrába illesztettek egy teljesítménytől függő javadalmazási rendszert. Hosszú távon csak az a vállalat lehet sikeres, aki képes felépíteni a saját, lojális szakember gárdáját és megfelelő motivációs rendszerrel fenn tudja tartani a hatékony munkavégzést. Esettanulmányunkban azt mutatjuk be, hogy az Ostorházi Kft milyen válaszokat ad napjaink munkaerő-gazdálkodásának kihívásaira. ______ The Ostorházi Ltd is a family-owned business with 52 employees. They are aware of the key role of human resources and apply the most advanced technology in their factories. Recently they have significantly improved their IT system and developed a management information system that enables them to track processes and measure employee performance on a daily basis. The case is a perfect example of how technology may be combined with human factors in the performance evaluation in the Fourth Industrial Revolution. Management believes that "people need to be educated, paid attention, and you should provide them good earning opportunities." A performance-based compensation system has been integrated into this corporate culture. In the long run, only a company that can build its own loyal professional team and maintain an effective motivation system can succeed. In our case study, we show what Ostorházi Ltd answers to the challenges of today's workforce management.
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Series Name: | Vállalatgazdaságtan Intézet Műhelytanulmányok |
Series Number / Identification Number: | 177 |
Uncontrolled Keywords: | teljesítmény értékelés, teljesítmény alapú bérezés, motiváció, hatékonyság, performance evaluation, performace based pay, motivation, efficiency |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Business Studies |
Subjects: | Human resource management Business economics |
References: | |
ID Code: | 4218 |
Deposited By: | Krisztina Kulcsár |
Deposited On: | 22 Aug 2019 10:43 |
Last Modified: | 22 Aug 2019 15:21 |
Repository Staff Only: item control page