Barizsné Hadházi, Edit (2004) 44 hazai vállalat oktatáspolitikája. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 35 (11). pp. 36-41.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
4MB |
Abstract
Napjaink szervezeteinek egyik legfontosabb versenyelőnye dolgozóik szaktudása, illetve e tudás fejlesztése. Jelen tanulmány egy 44 hazai vállalatot felölelő empirikus kutatás eredményeiről számol be a munkahelyi képzés kérdéskörét elemezve. A szerző a felmérés során többek között vizsgálta a vállalat által biztosított képzések szervezettségét, tervezettségét; a vállalatoknál kialakított személyre szabott karrierterveket; a képzésbe bevont alkalmazotti kör jellemzőit; a képzésben részt vevőknek nyújtott támogatási formákat; a képzésre fordított kiadások nagyságát; a képzések szakmai irányultságát, illetve a képzési folyamat értékelési módszereit. A vállalatok elemzése során a megkülönböztetés ismérve az alkalmazottak létszáma volt, de egy kisebb mintán a budapesti és a debreceni cégek közötti különbségeket is vizsgálta. Az empíria értékelése során megpróbált a szervezetek képzéssel kapcsolatos motivációira is rávilágítani.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | emberi erőforrások, karrier, Magyarország, statisztikai elemzés, személyzeti politika, továbbképzés |
Subjects: | Human resource management Education |
ID Code: | 4559 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 27 Jan 2020 11:39 |
Last Modified: | 27 Jan 2020 12:03 |
Repository Staff Only: item control page