Corvinus
Corvinus

Kulturális sokk és pozitív szájreklám – a felsőoktatásban tanuló külföldi hallgatók körében = Culture shock and positive word of mouth – Among international students in higher education

Mucsi, Attila, Malota, Erzsébet and Török, Anna (2020) Kulturális sokk és pozitív szájreklám – a felsőoktatásban tanuló külföldi hallgatók körében = Culture shock and positive word of mouth – Among international students in higher education. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 51 (2). pp. 23-31. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.02.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
549kB

Abstract

A kutatás célja a külföldi hallgatók által választott akkulturációs stratégia feltérképezése, illetve annak elemzése, hogy az akkulturációs folyamat sikere mennyiben határozza meg a fogadó intézményhez kapcsolódó szájreklám erősségét és irányát. A szerzők húsz külföldi hallgatóval készítettek mélyinterjút, amelynek leiratát tartalomelemzéssel vizsgálták. Az elemzés alapján az európai és az Európán kívüli hallgatók hasonló mértékű kulturális sokk élményt éltek át, amelynek fő oka a mentális felkészületlenség. A külföldi hallgatók nagyobb része a saját kultúrájából hozott eszköztárral igyekezett megoldani a kulturális nehézségeket és alacsony szintű hajlandóságot mutatott a szociokulturális alkalmazkodásra. Ennek megfelelően az integráció sikertelen volt, a pozitív szájreklám elmaradt. A legnagyobb mértékű pozitív szájreklám azoknál a külföldi hallgatóknál volt megfigyelhető, akik nyitottak voltak a kulturális tanulásra és a külföldi tanulmányi program végére a személyiségük pozitív irányba fejlődött. Ezek a hallgatók a társas interakciók minden formáját kihasználták: a helyi és külföldi hallgatókkal is barátkoztak, továbbá kiváló kapcsolatot építettek ki a helyi professzorokkal és egyetemi koordinátorokkal is. ------ The goal of the research is to explore the connection between international students’ acculturation strategies, perceived success of acculturation and potential for subsequent word of mouth about the host institution and the host country. The qualitative research included 20 in-depth interviews with international students from Europe and outside Europe as well. According to the results both European and non-European citizens, who studied in Europe, suffered similar level of culture shock. The majority of students tried to solve intercultural difficulties based on their own cultural tools. That resulted in low levels of cultural integration and led to negative word of mouth. International students, who were willing to learn about foreign cultures and whose personality developed over the course of the program, produced the highest amount of positive word of mouth. These students maximized all forms of social interactions - they made local, international friends and built excellent relationships with local professors and coordinators.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:külföldi hallgatók, kulturális sokk, akkulturációs stratégia, szájreklám a felsőoktatásban, international students, culture shock, acculturation strategy, word of mouth in education
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour
Subjects:Culture, sport
Marketing
Education
Projects:EFOP-3.6.3.-VEKOP-16-2017-00007
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2020.02.02
ID Code:4709
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:07 Feb 2020 13:55
Last Modified:10 Feb 2020 14:30

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics