Kapás, Judit (2002) Mi a baj a modern vállalatelméletekkel? Egy új megközelítés: Többdimenziós vállalatelmélet. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 33 (9). pp. 2-16.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
11MB |
Abstract
A modern vállalatelméletek a „Milyen probléma megoldását biztosítja a vállalat?” kérdés oldaláról próbálják a vállalatot megmagyarázni. A szerző ezt egydimenziós megközelítésnek nevezi, és az elméletek hiányosságait erre az alapállásra vezeti vissza. A modern vállalatelméletek „toldozgatása-foltozgatása” nem emeli ki ezeket az elméleteket az egydimenziós perspektívából. A cikkben felvázolt új megközelítési mód, a többdimenziós vállalatelmélet a vállalatot az alábbi dimenziók mentén tekinti: (1) mag-, (2) vállalkozási-, (3) piaci-, és (4) idő dimenzió.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vállalatelmélet |
Subjects: | Economics Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 4771 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 12 Feb 2020 15:08 |
Last Modified: | 02 Mar 2020 12:21 |
Repository Staff Only: item control page