Balla, Dorottya and Varga, Ákos (2019) A közösségimédia-marketing vizsgálata táplálékkiegészítő márkák példáján keresztül. In: DMMD ADAPTER Tanulmányok a digitális marketing, média és design területéről. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest, pp. 51-63. . ISBN 978-963-503-798-8
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
700kB |
Abstract
Kutatásunkban három magyar, főként táplálékkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó vállalat közösségimédia-marketing aktivitását vizsgáltuk. Mindhárom vállalat a funkcionális élelmiszerek szegmensében tevékenykedik, mely termékek piacán ugyan dinamikus növekedés várható (Statista, 2019), azok fogyasztói elfogadása számos problémát okozhat a cégeknek. Sokak által kedvezőtlenebbnek tartott ezen termékek ízvilága, vagy vitatják azok egészségre gyakorolt pozitív hatásait (Verbeke, 2005). Ebből az okból következik, hogy a vállalatok számára döntő fontosságú a marketingkommunikációs stratégia, különös tekintettel az adott termék előnyeinek kommunikációjára. E platformok népszerűségét figyelembe véve az üzleti szféra résztvevői törekednek azok minél hatékonyabb felhasználására, hogy ezáltal hozzáférhetnek a potenciális fogyasztók millióihoz (Parsons, 2013). A vizsgálat fő kutatási kérdése, hogy mely jellemzők és tartalmi elemek, milyen gyakorisággal jelennek meg a három vállalat Facebook bejegyzéseiben, illetve mely jellemzők és tartalmi elemek generálták a legnagyobb fogyasztói aktivitást a vizsgált vállalatok Facebook-bejegyzéseiben.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing |
Subjects: | Marketing Media and communication |
ID Code: | 4858 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 21 Feb 2020 13:56 |
Last Modified: | 21 Feb 2020 13:56 |
Repository Staff Only: item control page