Wallace, Terry (1995) Oroszországból szeretettel: Az Ikarusz esete és a magyar autóbuszgyártás. Vezetéstudomány, 26 (2). pp. 20-29.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
7MB |
Abstract
A szerző nemcsak a priori kérdőjelezi meg az akkulturáció fogalmát, hanem különösen annak alkalmazhatóságát vitatja az átalakítás jelenlegi fázisában levő magyar gazdaságra. Ennek érdekében a tanulmány kimutatja, hogy a minőség kérdése egyelőre még csak csírájában van meg Magyarország egyik legjelentősebb gyártó vállalatánál, az IKARUSZ Karosszéria és Járműgyárban. Következésképp az akkulturáció kérdései ennél a vállalatnál a legjobb esetben is csak kezdetleges állapotban vannak, a legrosszabb esetben pedig utat nyitnak a potenciálisan idegen gyakorlat legitimációja felé a kelet-közép- európai gazdaságokban.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vállalati stratégia, vállalati kultúra, ipar |
Subjects: | Business organisation Management, business policy, business strategy |
ID Code: | 5542 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 20 Apr 2020 08:34 |
Last Modified: | 20 Apr 2020 10:01 |
Repository Staff Only: item control page