Berezvai, Szabolcs, Oláh, Tibor, Pálya, Zsófia, Sipos, Bence and Szilágyi, Brigitta (2020) A tanulási folyamat időbeli eloszlásának és eredményességének vizsgálata a kalkulus tanulásban. Opus et Educatio: Munka és Nevelés, 7 (4). pp. 292-301. DOI https://doi.org/10.3311/ope.400
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Official URL: https://doi.org/10.3311/ope.400
Abstract
Mind a mérnök-, mind a gazdasági képzés matematikaoktatásában a hallgatónak a szaktárgyakban alkalmazható tudást kell szereznie. Nem ritkán az is előfordul, hogy a matematika kurzuson megtanultak csak néhány szemeszterrel később kerülnek felhasználásra. További nehezítő tényező annak felismerése, miként van jelen egy adott ismeret a szaktárgyban, hiszen az sosem egyértelműen, egy kiszámolandó feladatként jelenik meg, hanem megértve a mérnöki-, gazdasági jellegű problémát, le kell azt fordítani a matematika nyelvére, majd megoldani azt a Kalkulus kurzusokon tanult ismeretek segítségével. Mindebből látszik, hogy milyen fontos a tartós tudás megszerzése ezeken a szakokon is. A legújabb emlékezetkutatási eredmények ismeretében nem akkor járunk el helyesen, ha tanítási metódusainkat a korábbi tanuláselméleti modellekre támaszkodva próbáljuk kialakítani. Sokáig azt gondolták, a hallgató feje egy hordó, amibe a tanár tölti a tudást és bár az itt-ott kifolyik, de tovább töltve mérsékelhetjük a veszteségeket. Később a kutatók a rendszerezést is beépítették a modelljeikbe, így már egy sokfiókos szekrényre helyesebb gondolnunk, amelyben a megfelelő helyeken elraktározódnak a szükség szerint előhívható információk (Köhler 1947, Weiner 1966). Itt a minél többszöri bevitel az, ami segít abban, hogy minden a megfelelő fiókba kerüljön, hiszen a raktározási hibák felejtés formájában öltenek testet.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.3311/ope.400 |
ID Code: | 6254 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 09 Feb 2021 21:49 |
Last Modified: | 09 Feb 2021 21:49 |
Repository Staff Only: item control page