Baranyi, Dániel and Nagy, Katalin (2020) A finn oktatási rendszer tanulságai Edification from the finnish education system. Köz-gazdaság, 15 (4). pp. 105-116. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2020.04.09
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
701kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/RETP2020.04.09
Abstract
A finn oktatási rendszer az elmúlt évtizedekben nemzetközi szinten vált ismertté és sokak szemében modellértékűvé. Az iránta való érdeklődés beilleszkedik abba a trendbe, ami az északi modell vagy skandináv jóléti államok kifejezésekkel körülírt észak-európai államok felé irányuló figyelem fokozódásával jár. Az amerikai elnökválasztás, a brit választások és a kelet-közép-európai gazdaságpolitikai útkeresés megkerülhetetlen fogalma napjainkban az északi modell és az annak tartalmáról, adaptálhatóságáról szóló viták. Finnország ezen az országcsoporton belül is speciális szereplő - több szempontból is. Nagyon rövid idő alatt sikerült felzárkóznia a világ legfejlettebb/leggazdagabb államai közé. Leginkább a magas hozzáadott értéket képviselő high-tech ipar gyors fejlődését tartják a fantasztikus eredmények kulcsának. Ebben a cikkben az a célunk, hogy megvizsgáljuk és hazai néző-pontból kiindulva nézzünk a finn modellre, amelyben a különbségek ellenére felfedezhetők párhuzamosságok is hazánkkal, és amelynek egyik legfontosabb pillére a high-tech iparhoz szükséges tudást létrehozó és innovatív polgárokat nevelő oktatási rendszer.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/RETP2020.04.09 |
ID Code: | 6274 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 04 Feb 2021 15:02 |
Last Modified: | 28 Oct 2021 10:15 |
Repository Staff Only: item control page