Ábrahám, Zsolt, Czakó, Erzsébet and Kozma, Miklós ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2837-1079 (2021) A piramis csúcsa? Esettanulmányokra épülő oktatás és a nemzetközi versenyek. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 52 (2). pp. 15-30. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.02.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
716kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.02.02
Abstract
Az esettanulmányokra építő oktatás a vezetői legjobb gyakorlatok átadásaként került be a legelső gazdálkodástani oktatási és vezetőképzési programokba az Egyesült Államokban, és erre az oktatási gyakorlatra épülő módszer ma már a világ számos egyetemén elterjedt. A módszer egyik fő előnye, hogy egyszerre fejleszti a hallgatók ismereteinek alkalmazását, problémamegoldó készségeit és segíti a gyakorlati, vállalati kontextus érzékelését, míg a nemzetközi esetversenyek a hallgatói teljesítmények és végső soron az a mögött álló oktatás színvonalának összehasonlítására is szolgálnak. A Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) már az 1990-es évek elejétől az amerikai gyakorlat alapján adoptálta az esettanulmányokra épülő oktatást, és bekapcsolódott a nemzetközi esetversenyekbe. A szerzők cikkükben az esettanulmány-alapú oktatás sajátosságairól, az alapszakokhoz kapcsolódó rendszerről és a nemzetközi esetversenyekről adnak áttekintést. Céljuk az, hogy elősegítsék a további kutatásokat és az oktatásfejlesztést.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | esettanulmány-módszer, esettanulmány-verseny, döntéshozatal, tehetséggondozás, gazdálkodástudományi oktatás, vezetőképzés |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Business Studies |
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.02.02 |
ID Code: | 6297 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 09 Feb 2021 10:24 |
Last Modified: | 11 Oct 2021 08:55 |
Repository Staff Only: item control page