Sugár, András and Trautmann, László (2021) Versenyképesség és oktatás: A budapesti szakközépiskolák, szakgimnáziumok és szakiskolák kompetencia felméréseinek eredményei. Köz-gazdaság . pp. 5-63.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Official URL: http://retp.eu/index.php/retp/article/view/1317
Online first
Abstract
A magyar versenyképesség és termelékenység javítása az elmúlt tizenöt-húsz év egyik központi gazdaságpolitikai kérdése volt és maradt. A különböző gazdaságpolitikai programok ellenére ezen a területen nem sikerült áttörést elérni, termelékenységi szintünk jelentősen lemaradt a nyugati országoktól és a térségtől is. Ezt a jelenséget sokféleképpen magyarázzák. Többen a kormányzati kiszámíthatóság hiányát emelik ki, mások az emberi tényezők elhanyagolását hangsúlyozzák a vállalati és gazdasági gyakorlatban, és van olyan álláspont is, amelyik a termelékenység mérésében látja a fő problémát. A mi álláspontunk szerint a hazai versenyképesség és termelékenység hosszú távú javításának alapvető problémája a neoliberális gazdaságpolitikai program kifulladása, és egy új, hosszú távú gazdaságpolitikai és politikai gazdaságtani koncepció hiánya. Nem pusztán a koncepciótlanság a probléma forrása, hanem az is, hogy a hazai közgazdász társadalom, és a gazdálkodók jelentős része nem rendelkezik a neoliberalizmuson túlmutató, a globalizációhoz illeszkedő jövőképpel. Ez a magyarázata annak, hogy a tudásalapú gazdaság követelményeihez egyelőre nem sikerült alkalmazkodnia a magyar gazdaság egészének.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Education |
Projects: | EFOP-3.6.2-16-2017-00017 |
ID Code: | 6396 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 12 Apr 2021 09:36 |
Last Modified: | 12 Apr 2021 09:36 |
Repository Staff Only: item control page