Michalkó, Gábor ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2495-1858, Havran, Dániel, Galgóczi, Eszter and Petrovics, Nándor (2021) Doktori képzés 2.0: a hazai tudományos utánpótlás-nevelés verzióváltásának mezsgyéjén. Magyar Tudomány, 182 (4). pp. 449-461. DOI https://doi.org/10.1556/2065.182.2021.4.2
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
801kB |
Official URL: https://doi.org/10.1556/2065.182.2021.4.2
Abstract
A doktori képzés magyarországi rendszerében 2016-ban bekövetkezett változások alapvetően módosították az addigi paradigmát. Az időkényszer bevezetése (intenzifikálás), a képzési időszak első felét lezáró komplex vizsga szűrő, kizáró jellegének erősítése (szelektálás) és az ösztöndíjas helyek számának emelése (volumenizálás) a nemzetközi versenyképesség erősítését kívánták szorgalmazni. Annak ellenére, hogy ezen oktatáspolitikai intézkedések első eredményei csak két-három éven belül látnak majd napvilágot, az új típusú doktori képzés első négy évének tapasztalatai bőséges munícióval szolgálnak a hallgatói, oktatói értékelések vizsgálatára. A tanulmány a társadalomtudományi doktori képzések sorában élenjáró Budapesti Corvinus Egyetem doktori iskoláinak hallgatói és oktatói között lebonyolított kérdőíves vizsgálat alapján arra a kérdésre keresi a választ, hogy az érintett csoportok a megreformált tudományos utánpótlás-nevelés mely tényezőiben látják a minőség garanciáját.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | doktori képzés, PhD, tudománymetria, minőségbiztosítás, doctoral training, scientometrics, quality assurance |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Education |
DOI: | https://doi.org/10.1556/2065.182.2021.4.2 |
ID Code: | 6469 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 30 Apr 2021 15:09 |
Last Modified: | 30 Apr 2021 15:11 |
Repository Staff Only: item control page