Corvinus
Corvinus

Doktori képzés 2.0: a hazai tudományos utánpótlás-nevelés verzióváltásának mezsgyéjén

Michalkó, Gábor ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2495-1858, Havran, Dániel, Galgóczi, Eszter and Petrovics, Nándor (2021) Doktori képzés 2.0: a hazai tudományos utánpótlás-nevelés verzióváltásának mezsgyéjén. Magyar Tudomány, 182 (4). pp. 449-461. DOI https://doi.org/10.1556/2065.182.2021.4.2

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
801kB

Official URL: https://doi.org/10.1556/2065.182.2021.4.2


Abstract

A doktori képzés magyarországi rendszerében 2016-ban bekövetkezett változások alapvetően módosították az addigi paradigmát. Az időkényszer bevezetése (intenzifikálás), a képzési időszak első felét lezáró komplex vizsga szűrő, kizáró jellegének erősítése (szelektálás) és az ösztöndíjas helyek számának emelése (volumenizálás) a nemzetközi versenyképesség erősítését kívánták szorgalmazni. Annak ellenére, hogy ezen oktatáspolitikai intézkedések első eredményei csak két-három éven belül látnak majd napvilágot, az új típusú doktori képzés első négy évének tapasztalatai bőséges munícióval szolgálnak a hallgatói, oktatói értékelések vizsgálatára. A tanulmány a társadalomtudományi doktori képzések sorában élenjáró Budapesti Corvinus Egyetem doktori iskoláinak hallgatói és oktatói között lebonyolított kérdőíves vizsgálat alapján arra a kérdésre keresi a választ, hogy az érintett csoportok a megreformált tudományos utánpótlás-nevelés mely tényezőiben látják a minőség garanciáját.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:doktori képzés, PhD, tudománymetria, minőségbiztosítás, doctoral training, scientometrics, quality assurance
Subjects:Knowledge economy, innovation
Education
DOI:https://doi.org/10.1556/2065.182.2021.4.2
ID Code:6469
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:30 Apr 2021 15:09
Last Modified:30 Apr 2021 15:11

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics