Lippai-Makra, Edit and Rádóczi, Zsolt (2021) A vállalkozások közzétételi gyakorlatának elméleti megközelítése = Theoretical Aspects of Accounting Disclosure. Köz-gazdaság, 16 (2). pp. 196-206. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2021.02.15
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
480kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/RETP2021.02.15
Abstract
A vállalkozások közzétételi gyakorlata folyamatosan változott az elmúlt évtizedekben a változó jogi, gazdasági és társadalmi környezet hatására. Egyre több kutatás foglalkozik a közzétételi motivációs tényezőkkel, valamint a vállalati információk közlésével foglalkozó elméletekkel (érdekhordozói elmélet, megbízó-ügynök elmélet, jelzéselmélet, legitimitás elmélet). Tanulmányunkban kísérletet teszünk ezen ösztönző tényezők csoportosítására, valamint bemutatjuk a fenti elméleteket. = Business disclosure practices have changed progressively in recent decades as a result of the changing legal, economic and social environment. More and more research is dealing with the motivational factors of disclosure as well as theories dealing with the disclosure of corporate information (stakeholder theory, principal-agent theory, signaling theory, legitimacy theory). In our study, we attempt to group these motivating factors and present the above theories.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Business economics Management, business policy, business strategy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/RETP2021.02.15 |
ID Code: | 6586 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 21 Jun 2021 17:23 |
Last Modified: | 21 Jun 2021 17:23 |
Repository Staff Only: item control page