Dörnyei, Krisztina and Gyulavári, Tamás (2011) A márkalojalitást befolyásoló tényezők vizsgálata: az involvement, a kockázat és az észlelt tudás szerepe. Working Paper. BCE Marketing és Média Intézet, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
321kB |
Official URL: http://portal.uni-corvinus.hu/index.php?id=26979
Abstract
A jelen tanulmány egy átfogó, a lojalitásra ható tényezők és azok interakcióit vizsgáló kutatássorozat részeként elvégzett empirikus felmérés eredményeit mutatja be. A kutatás a fogyasztói élelmiszervásárlási folyamatban megfigyelhető döntési hatásmechanizmusok feltérképezését célozta meg, és azt vizsgálta, vajon a tartós involvement (érdekeltség) milyen szerepet játszik a vevők lojalitásában, az élelmiszermárkák újravásárlásában. A kapcsolat vizsgálatának mélyebb megértése céljából két potenciális közvetítő változó, az észlelt kockázat és az észlelt tudás (élelmiszertermékek ismerete) került a koncepcionális modellbe. Az adatfelvétel undergraduális hallgatók körében, online kérdőíves megkérdezéssel került kivitelezésre, míg a felállított modell tesztelését az SPSS/AMOS szoftvercsomaggal végeztük. A kapott eredmények csak részben támasztották alá hipotéziseinket, míg az involvement magyarázó ereje magasnak bizonyult, addig a lojalitás a bevont változókkal kevésbé volt megragadható. További moderáló és/vagy közvetítő változók szerepének azonosítása a kutatássorozat következő feladata.
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Series Name: | Corvinus Marketing Tanulmányok/Corvinus Marketing Studies |
Uncontrolled Keywords: | márkalojalitás, involvement, kockázat, észlelt tudás |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media |
Subjects: | Marketing Food economy |
References: | |
ID Code: | 670 |
Deposited By: | Agárdi Irma |
Deposited On: | 15 Jun 2012 07:42 |
Last Modified: | 03 Jul 2012 01:27 |
Repository Staff Only: item control page