Garai-Fodor, Mónika, Csiszárik-Kocsir, Ágnes and Varga, János (2021) Az önkéntesség motivációs ereje értékrendalapú megközelítés a Z generációs fiatalok körében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 52 (10). pp. 42-56. DOI 10.14267/VEZTUD.2021.10.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
747kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.10.04
Abstract
Jelen tanulmányban a magyar Z generáció önkéntes programokban való részvételét vizsgálták az önkéntesség iránt különböző motivációval bíró fiatalok értékrendjének megismerése céljából. A tanulmány elméleti kitekintésének egyik pillérét az önkéntesség jellemzői adják. Emellett második pillérként megjelenik a generációs marketing és azon belül is a Z generáció jellemzői. A harmadik pillér a pro bono program. Az ilyen jellegű önkéntes programok egyre nagyobb mértékben kapnak helyet a vállalatok munkaerő-megtartó és ösztönző eszközei között, a vállalati reputációt és a munkavállalói lojalitást egyaránt erősíteni képes employer branding aktivitásként. A tanulmányban bemutatott részeredményekből kiderül, hogy a fiatalokat leginkább saját fejlődésük és önmegvalósításuk motiválja az önkéntes programokban való részvétel során, mely a generáció sajátosságaival összecsengő eredmény. Az önkéntességben való részvétel motivációja összefügg az egyéni értékrenddel, így elmondható, hogy az önkéntesség iránt eddig még motiválatlan(abb) fiatalok elzárkózásának oka a kiforratlan értékorientáció, sok esetben az információ hiánya és nem az értékrendben gyökerező markáns elzárkózás vagy empátia hiánya.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | önkéntesség, Z generáció, motiváció, értékrend |
Subjects: | Business organisation |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2021.10.04 |
ID Code: | 6974 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 20 Oct 2021 10:44 |
Last Modified: | 20 Oct 2021 10:44 |
Repository Staff Only: item control page