Corvinus
Corvinus

Az önkéntesség motivációs ereje értékrendalapú megközelítés a Z generációs fiatalok körében

Garai-Fodor, Mónika, Csiszárik-Kocsir, Ágnes and Varga, János (2021) Az önkéntesség motivációs ereje értékrendalapú megközelítés a Z generációs fiatalok körében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 52 (10). pp. 42-56. DOI 10.14267/VEZTUD.2021.10.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
747kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.10.04


Abstract

Jelen tanulmányban a magyar Z generáció önkéntes programokban való részvételét vizsgálták az önkéntesség iránt különböző motivációval bíró fiatalok értékrendjének megismerése céljából. A tanulmány elméleti kitekintésének egyik pillérét az önkéntesség jellemzői adják. Emellett második pillérként megjelenik a generációs marketing és azon belül is a Z generáció jellemzői. A harmadik pillér a pro bono program. Az ilyen jellegű önkéntes programok egyre nagyobb mértékben kapnak helyet a vállalatok munkaerő-megtartó és ösztönző eszközei között, a vállalati reputációt és a munkavállalói lojalitást egyaránt erősíteni képes employer branding aktivitásként. A tanulmányban bemutatott részeredményekből kiderül, hogy a fiatalokat leginkább saját fejlődésük és önmegvalósításuk motiválja az önkéntes programokban való részvétel során, mely a generáció sajátosságaival összecsengő eredmény. Az önkéntességben való részvétel motivációja összefügg az egyéni értékrenddel, így elmondható, hogy az önkéntesség iránt eddig még motiválatlan(abb) fiatalok elzárkózásának oka a kiforratlan értékorientáció, sok esetben az információ hiánya és nem az értékrendben gyökerező markáns elzárkózás vagy empátia hiánya.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:önkéntesség, Z generáció, motiváció, értékrend
Subjects:Business organisation
DOI:10.14267/VEZTUD.2021.10.04
ID Code:6974
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:20 Oct 2021 10:44
Last Modified:20 Oct 2021 10:44

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics