Corvinus
Corvinus

A szolgáltatásminőség mérésének és értékelésének gyakorlata a felsőoktatásban. Főszerepben a hallgatók

Tóth, Zsuzsanna Eszter and Surman, Vivien ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6105-9485 (2021) A szolgáltatásminőség mérésének és értékelésének gyakorlata a felsőoktatásban. Főszerepben a hallgatók. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 52 (11). pp. 28-44. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.11.03

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
927kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.11.03


Abstract

Az elmúlt évtizedekben nemcsak a szolgáltatási, hanem szűkebben a felsőoktatási szektorban lezajlott strukturális és finanszírozási változások, a társadalmi-gazdasági környezet támasztotta növekvő elvárások, a hazai és nemzetközi színtéren is intenzívebbé váló verseny a szolgáltatásminőség menedzselése terén is folyamatosan új kihívások elé állítja az intézményeket. A cikk elsődleges célja a felsőoktatásban megjelenő, sokszínű szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési törekvések bemutatása. Ennek során a szerzők áttekintik a legfontosabb előzményeket, a hallgatók felsőoktatási érdekelt felek között betöltött elsődleges szerepét és a SERVQUAL, illetve a SERVPERF modellre épülő népszerű megközelítéseket. A cél azon intézményi feladatok összefoglalása, amelyek megbízható és érvényes szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési módszertani alkalmazások megalapozását és kapcsolódó keretrendszer kialakítását teszik lehetővé.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:felsőoktatás, szolgáltatásminőség, értékelés, érdekelt felek, hallgatók
Subjects:Education
Service management
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.11.03
ID Code:7025
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:12 Nov 2021 10:59
Last Modified:12 Nov 2021 10:59

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics