Tóth, Zsuzsanna Eszter and Surman, Vivien ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6105-9485 (2021) A szolgáltatásminőség mérésének és értékelésének gyakorlata a felsőoktatásban. Főszerepben a hallgatók. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 52 (11). pp. 28-44. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.11.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
927kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.11.03
Abstract
Az elmúlt évtizedekben nemcsak a szolgáltatási, hanem szűkebben a felsőoktatási szektorban lezajlott strukturális és finanszírozási változások, a társadalmi-gazdasági környezet támasztotta növekvő elvárások, a hazai és nemzetközi színtéren is intenzívebbé váló verseny a szolgáltatásminőség menedzselése terén is folyamatosan új kihívások elé állítja az intézményeket. A cikk elsődleges célja a felsőoktatásban megjelenő, sokszínű szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési törekvések bemutatása. Ennek során a szerzők áttekintik a legfontosabb előzményeket, a hallgatók felsőoktatási érdekelt felek között betöltött elsődleges szerepét és a SERVQUAL, illetve a SERVPERF modellre épülő népszerű megközelítéseket. A cél azon intézményi feladatok összefoglalása, amelyek megbízható és érvényes szolgáltatásminőség-mérési és -értékelési módszertani alkalmazások megalapozását és kapcsolódó keretrendszer kialakítását teszik lehetővé.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás, szolgáltatásminőség, értékelés, érdekelt felek, hallgatók |
Subjects: | Education Service management |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.11.03 |
ID Code: | 7025 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 12 Nov 2021 10:59 |
Last Modified: | 12 Nov 2021 10:59 |
Repository Staff Only: item control page