Corvinus
Corvinus

Innovációk a felsőoktatási rangsorokban: az U21 nemzeti felsőoktatási rendszerek rangsor és az U-Multirank rangsor elemzése

Kováts, Gergely Ferenc ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1051-8829 (2015) Innovációk a felsőoktatási rangsorokban: az U21 nemzeti felsőoktatási rendszerek rangsor és az U-Multirank rangsor elemzése. Köz-gazdaság, 10 (3). pp. 155-179.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
167kB

Official URL: http://www.uni-corvinus.hu/fileadmin/user_upload/hu/kozponti_szervezeti_egysegek/karrier_iroda/files/X-3szam/Kovats_155-180.pdf


Abstract

Az elmúlt 10 évben a felsőoktatási rangsorok száma ugrásszerű növekedésnek indult. Bár ma már számos nemzetközi rangsor érhető el, a legismertebbek és leggyakrabban hivatkozott rangsorok – mint a magyar sajtóban Sanghaji listaként ismert Academic Ranking of World Universities (ARWU), továbbá a QS World University Ranking (QS-WUR) és a Times Higher Education World University Rankings (THE-WUR) – számos hasonló vonással rendelkeznek. Dacára annak, hogy a rangsoroknak számos kedvező hatása van az oktatáspolitikai folyamatokra és az intézményi menedzsmentre, illetve hozzájárulnak a felsőoktatás transzparensebb működéséhez, számos kritika is megfogalmazódik velük kapcsolatban. E kritikák alapján az elmúlt években új rangsorok jelentek meg a színen: az U-Multirank és az U21 Nemzeti felsőoktatási rendszerek rangsor. E cikkben a szerző megvizsgálja, hogy az új rangsorok mennyiben voltak képesek meghaladni a korábbi rangsorokkal kapcsolatban felmerült problémákat, milyen erősségeik és gyengeségeik vannak módszertani és koncepcionális szempontból.

Item Type:Article
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Management and Organization
Subjects:Knowledge economy, innovation
Education
ID Code:7068
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:10 Dec 2021 13:37
Last Modified:10 Dec 2021 13:37

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics