Kováts, Gergely Ferenc ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1051-8829 (2015) Innovációk a felsőoktatási rangsorokban: az U21 nemzeti felsőoktatási rendszerek rangsor és az U-Multirank rangsor elemzése. Köz-gazdaság, 10 (3). pp. 155-179.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
167kB |
Abstract
Az elmúlt 10 évben a felsőoktatási rangsorok száma ugrásszerű növekedésnek indult. Bár ma már számos nemzetközi rangsor érhető el, a legismertebbek és leggyakrabban hivatkozott rangsorok – mint a magyar sajtóban Sanghaji listaként ismert Academic Ranking of World Universities (ARWU), továbbá a QS World University Ranking (QS-WUR) és a Times Higher Education World University Rankings (THE-WUR) – számos hasonló vonással rendelkeznek. Dacára annak, hogy a rangsoroknak számos kedvező hatása van az oktatáspolitikai folyamatokra és az intézményi menedzsmentre, illetve hozzájárulnak a felsőoktatás transzparensebb működéséhez, számos kritika is megfogalmazódik velük kapcsolatban. E kritikák alapján az elmúlt években új rangsorok jelentek meg a színen: az U-Multirank és az U21 Nemzeti felsőoktatási rendszerek rangsor. E cikkben a szerző megvizsgálja, hogy az új rangsorok mennyiben voltak képesek meghaladni a korábbi rangsorokkal kapcsolatban felmerült problémákat, milyen erősségeik és gyengeségeik vannak módszertani és koncepcionális szempontból.
Item Type: | Article |
---|---|
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Management and Organization |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Education |
ID Code: | 7068 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 10 Dec 2021 13:37 |
Last Modified: | 10 Dec 2021 13:37 |
Repository Staff Only: item control page