Corvinus
Corvinus

Összemérni az összemérhetetlent? – hallgatói tudományos diákköri teljesítmények értékelése az OTDK közgazdaságtudományi szekciójának tapasztalatai tükrében To compare the incomparable? – evaluation of students’ scientific performance based on the experiences of the economics section of the national conference of scientific students associations (OTDK)

Wimmer, Ágnes ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3430-7962, Takácsné György, Katalin, Koloszár, László and Mitev, Ariel Zoltán ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9986-3513 (2021) Összemérni az összemérhetetlent? – hallgatói tudományos diákköri teljesítmények értékelése az OTDK közgazdaságtudományi szekciójának tapasztalatai tükrében To compare the incomparable? – evaluation of students’ scientific performance based on the experiences of the economics section of the national conference of scientific students associations (OTDK). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 52 (12). pp. 51-66. DOI 10.14267/VEZTUD.2021.12.06

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
761kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.12.06


Abstract

Az Országos Tudományos Diákköri Konferenciákon (OTDK) több ezer hallgató vesz részt 16, tudományterületenként szervezett szekcióban, tartalmilag és módszertanilag igen sokszínű pályamunkák bemutatásával. A kétévente megrendezett esemény versenyjelleggel is bír, szakmai tagozatonként csak egyetlen dolgozat érhet el első helyezést, így jelentős felelősség hárul az értékelési folyamat résztvevőire. A TDK a felsőoktatási tehetséggondozás kiemelt, hét évtizedes hagyományokkal rendelkező terepe, ahol fiatal kutatók próbálják ki magukat: többségük számára ez az első alkalom, amikor külső szakmai visszajelzést kaphatnak munkájukra, ennek milyensége befolyással lehet pályájukra, a kutatáshoz való viszonyukra. A szerzők elemzésükben az értékelés szerepét és kihívásait vizsgálják az OTDK jelenleg legnagyobb, Közgazdaságtudományi Szekciójának tapasztalatai alapján, az írásbeli bírálatokra fókuszálva. Kiemelik a bírálati folyamat jellemzőit más felsőoktatási, illetve kutatási/publikációs értékelési helyzetekhez képest, megfogalmazzák az értékeléssel kapcsolatos elvárásokat, rámutatnak a főbb kihívásokra és a folyamat fejlesztésének irányaira. A tanulságok a tehetséggondozáson túlmutatóan a tudományos, oktatói-kutatói pályán előforduló más értékelési szituációk jobbítását is segíthetik.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:tehetséggondozás, felsőoktatás, Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK), teljesítményértékelés, tudományos munka értékelése
Subjects:Information economy
Education
DOI:10.14267/VEZTUD.2021.12.06
ID Code:7081
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:15 Dec 2021 08:27
Last Modified:15 Dec 2021 08:27

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics