Kovács, László, Fodor, Szabina and Vas, Réka (2021) Miről árulkodnak az osztályzatok? STATISZTIKAI SZEMLE, 99 (11). pp. 1080-1108. DOI 10.20311/stat2021.11.hu1080
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Official URL: https://doi.org/10.20311/stat2021.11.hu1080
Abstract
A hallgatók teljesítményének modellezése az egyik legnagyobb kihívást jelent ő és legizgalmasabb adatelemzési terület a felsőoktatásban. Ezt a teljesítményt több tényez ő komplex módon befolyásolja, ráadásul mértékét a hagyományos ötfokozatú skálán elért érdemjegy nem adja meg pontosan. Az oktatási adathalmazok széles körű elérhetősége tovább fokozza a téma népszerűségét. A szerzők a BCE (Budapesti Corvinus Egyetem) gazdaságinformatikus alapképzésen a 2011, 2012 és 2013 őszén tanulmányaikat megkezdő hallgatók matematika és informatika tárgyú kurzusokon nyújtott teljesítményét vizsgálják a Neptun-rendszerből elérhető változók segítségével. A pontosabb mérés érdekében kialakítottak egy új teljesítménymetrikát, amely szélesebb értékkészleten írja le a hallgatói teljesítményt, mint a hagyományos érdemjegy. A strukturális egyenletek módszerének (structural equation modelling, SEM) segítségével tárják fel a tantárgyakban nyújtott hallgatói teljesítmények közötti összefüggéseket. Eredményeik azt mutatják, hogy a SEM alkalmazásával feltárhatók a képzés tantárgyai közötti tény leges kapcsolatok, melyek ismeretében valós, egymásra épülő előkövetelmény-rendszer alakítható ki. A tanulmányban bemutatott módszertan alkalmas lehet arra is, hogy előre jelezze a hallgatók tantárgyakkal kapcsolatos esetleges nehézségeit, és ezekre egyénre szabott segítséget kínáljon.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | akadémiai adatok elemzése, hallgatói teljesítménymetrika, SEM |
Subjects: | Education General statistics |
DOI: | 10.20311/stat2021.11.hu1080 |
ID Code: | 7129 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 03 Jan 2022 12:08 |
Last Modified: | 03 Jan 2022 12:08 |
Repository Staff Only: item control page