Corvinus
Corvinus

A tömeges nyílt online kurzusok lehetőségei és kihívásai Magyarországon

Berde, Éva ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5614-0801 and Kutasi, Gábor ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7381-4935 (2021) A tömeges nyílt online kurzusok lehetőségei és kihívásai Magyarországon. Pro Publico Bono: Magyar Közigazgatás; A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatás-Tudományi Szakmai Folyóirata, 9 (3). pp. 42-61. DOI https://doi.org/10.32575/ppb.2021.3.3

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
401kB

Official URL: https://doi.org/10.32575/ppb.2021.3.3


Abstract

A 2010-es évek során a tömeges nyílt online kurzusok (massive open online courses, MOOC) piaca óriási mennyiségi ugráson ment keresztül mind a hallgatói létszám, mind a meghirdetett kurzusok tekintetében, miközben az ezeket meghirdető oktatási intézmények és platformok piaci pozíciója a koncentráció irányába mozdult el piacszerkezeti sajátosságok miatt. Ezt az ágazati robbanást a magyarhoz hasonlóan világszinten kis nyelvi kultúrkörben oktató intézmények a partvonalról nézhették végig, megpróbálkozva a kis létszámú online képzésekkel. Az elmúlt évtized nemcsak mennyiségben, hanem a szolgáltatás szerkezetében is hozott változásokat, ami lehetővé teszi, hogy a hazai intézményeknek lehetősége legyen és meg is érje becsatlakozni a tömeges kurzusokat szervező platformokba és konzorciumokba. A tanulmány a piacszerkezeti modellezés talaján állva elemzi az online oktatás világpiacának alakulását és a magyar felsőoktatási intézmények által e területen érzékelhető üzleti veszélyeit és lehetőségeit.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:MOOC, SPOC, távoktatás, online, domináns vállalat, versenyző szegély, oligopólium, verseny, kiszorítási hatás
Subjects:Education
DOI:https://doi.org/10.32575/ppb.2021.3.3
ID Code:7168
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:03 Feb 2022 16:07
Last Modified:03 Feb 2022 16:07

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics