Berde, Éva ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5614-0801 and Kutasi, Gábor ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7381-4935 (2021) A tömeges nyílt online kurzusok lehetőségei és kihívásai Magyarországon. Pro Publico Bono: Magyar Közigazgatás; A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Közigazgatás-Tudományi Szakmai Folyóirata, 9 (3). pp. 42-61. DOI https://doi.org/10.32575/ppb.2021.3.3
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
401kB |
Official URL: https://doi.org/10.32575/ppb.2021.3.3
Abstract
A 2010-es évek során a tömeges nyílt online kurzusok (massive open online courses, MOOC) piaca óriási mennyiségi ugráson ment keresztül mind a hallgatói létszám, mind a meghirdetett kurzusok tekintetében, miközben az ezeket meghirdető oktatási intézmények és platformok piaci pozíciója a koncentráció irányába mozdult el piacszerkezeti sajátosságok miatt. Ezt az ágazati robbanást a magyarhoz hasonlóan világszinten kis nyelvi kultúrkörben oktató intézmények a partvonalról nézhették végig, megpróbálkozva a kis létszámú online képzésekkel. Az elmúlt évtized nemcsak mennyiségben, hanem a szolgáltatás szerkezetében is hozott változásokat, ami lehetővé teszi, hogy a hazai intézményeknek lehetősége legyen és meg is érje becsatlakozni a tömeges kurzusokat szervező platformokba és konzorciumokba. A tanulmány a piacszerkezeti modellezés talaján állva elemzi az online oktatás világpiacának alakulását és a magyar felsőoktatási intézmények által e területen érzékelhető üzleti veszélyeit és lehetőségeit.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | MOOC, SPOC, távoktatás, online, domináns vállalat, versenyző szegély, oligopólium, verseny, kiszorítási hatás |
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.32575/ppb.2021.3.3 |
ID Code: | 7168 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 03 Feb 2022 16:07 |
Last Modified: | 03 Feb 2022 16:07 |
Repository Staff Only: item control page