Sirkó, Márta and Keller, Krisztina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4408-7940 (2021) Turisztikai válságkommunikáció a hazai üzleti szállodákban a koronavírus-járvány idején. Jel - Kép: Kommunikáció, közvélemény, média (4). pp. 1-18. DOI 10.20520/JEL-KEP.2021.4.1
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
579kB |
Official URL: https://doi.org/10.20520/JEL-KEP.2021.4.1
Abstract
A tanulmány célja a hazai 4 csillagos üzleti szállodák koronavírus-járvány alatti válságkommunikációs folyamatának értékelése, illetve a járvány első és második hulláma alatt folytatott kommunikációjának összehasonlítása. A kvalitatív kutatás keretében 8 mélyinterjú készült a vizsgált szállodák kríziskommunikációért felelős munkatársaival Fall és Massey (2005) három lépcsős kríziskommunikációs modelljére építve, az előkészület, a válaszadás és a helyreállítás szakaszait vizsgálva. Az empirikus kutatás eredményeként elmondható, hogy habár a vizsgált szállodákat teljesen váratlanul érte a jelenlegi helyzet, a korábbi protokolljaikra, vis maior szerződéseikre és újonnan szerzett ismereteikre támaszkodva sikerült kidolgozniuk egy olyan kríziskommunikációs tervet, amelyet eredményesen tudtak alkalmazni a koronavírus-járvány alatt.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | turizmus, szálloda, üzleti szálloda, válságkommunikáció, COVID19 |
Subjects: | Commerce and tourism Media and communication |
DOI: | 10.20520/JEL-KEP.2021.4.1 |
ID Code: | 7226 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 28 Feb 2022 09:05 |
Last Modified: | 28 Feb 2022 09:05 |
Repository Staff Only: item control page