Horváth, Anna, Trautmann, László and Vida, Cecília (2022) Ökológia – mezőgazdaság - agrárszakképzés. Köz-gazdaság, 17 (1). pp. 161-189. DOI https://doi.org/10.14267/RETP2022.01.10
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/RETP2022.01.10
Abstract
A tanulmány célja, hogy bemutassa a hazai középfokú agrárszakképzés alapvető tendenciáit, és bemutassa, hogy az agrárszakképzésben a vállalkozóvá válást milyen módon támogatja a középszintű szakképzés. A tanulmány kiinduló hipotézise, hogy az agrárium fejlődésében az automatizáció és a digitalizáció mellett ugyanolyan fontosságú az ökológiai gondolkodás, ami csak akkor lehet sikeres, ha össze tud kapcsolódni egy új típusú gazdálkodási kultúrával, a piaci és a vállalkozási képességek, beleértve a marketing és a szervezetfejlesztés ismeretkörét is erőteljesebben jelennek meg a mezőgazdasági tevékenységben. = The aim of the paper is to show the main tendencies in the vocational and educational training in the agriculture at the grammar schools and beside it to analyze the education of the entrepreneurial skills and knowledge. The main tenet of the paper is the development path of the agriculture is not just the automation and digitalization but the ecological viewpoint. This last point needs a more comprehensive perspective from the farmers especially referring to the entrepreneurial skills including the marketing and organization behavior.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/RETP2022.01.10 |
ID Code: | 7250 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 11 Mar 2022 10:41 |
Last Modified: | 11 Mar 2022 10:41 |
Repository Staff Only: item control page