Orehóczki, Zsuzsanna and Török, Anna ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1938-5946 (2022) A femvertising és a hagyományos reklám attitűdre és vásárlási hajlandóságra gyakorolt hatásának vizsgálata. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (4). pp. 17-27. DOI 10.14267/VEZTUD.2022.04.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
936kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.04.02
Abstract
A nemi egyenlőség kérdésköre egyre meghatározóbb téma, azonban napjainkban a reklámokban megjelenő nemi sztereotípiák nem minden esetben tükrözik ezt vissza. 2014 óta beszélhetünk ún. femvertising (female empowerment advertising) reklámozási stratégiáról, mely a nők megerősödését alapul véve, a reklámokban már megszokott tradicionális női sztereotipikus ábrázolásmódot kérdőjelezi meg. E téma hazánkban még kevéssé kutatott, így a jelen tanulmány keretein belül a femvertising és a hagyományos reklámok attitűdre és vásárlási hajlandóságára gyakorolt hatását vizsgálják meg a szerzők a Heineken sörmárka kapcsán. A kvantitatív kutatás 244 magyar egyetemista nő részvételével randomizált kérdőíves kísérlettel történt. Az eredmények alapján – a nemzetközi szakirodalommal összhangban – a femvertising reklámok a hagyományos reklámokhoz képest pozitívabban hatnak a női fogyasztók reklám attitűdjére és a vásárlási szándékára. A tanulmány lehetséges jövőbeli kutatási irányok ismertetésével zárul.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | femvertising, nemi sztereotípiák, reklám, attitűd |
Subjects: | Marketing Media and communication |
Projects: | ÚNKP 20-3-II-CORVINUS-73 |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2022.04.02 |
ID Code: | 7370 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 12 Apr 2022 14:45 |
Last Modified: | 12 Apr 2022 14:45 |
Repository Staff Only: item control page