Corvinus
Corvinus

A luxusszállodai miliő transzformációjának időbeli dimenziói = Temporal dimensions of the transformation of the luxury hotel milieu

Juhász-Dóra, Katalin (2022) A luxusszállodai miliő transzformációjának időbeli dimenziói = Temporal dimensions of the transformation of the luxury hotel milieu. Turizmus Bulletin, 22 (1). pp. 13-25. DOI 10.14267/TURBULL.2022v22n1.2

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
610kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2022v22n1.2


Abstract

A világjárvány megjelenése a turizmus szereplőit globális kihívások elé állította. A turizmus színterei mellett a mindennapi élet, a munkavégzés és a különböző szolgáltatások célközönsége is megváltozott. A luxustermékek és -szolgáltatások ipara szintén kihívásokkal szembesült. Az eddig elegáns luxus- és divatcikkeket gyártó vállalatok egyik napról a másikra kényelmes otthoni öltözékeket és maszkokat, a híres parfümgyártó vállalatok pedig fertőtlenítőszereket kezdtek el gyártani. Az állami irányításért felelős döntéshozók és a vállalatok stratégiai vezetői rövid- és hosszú távú javaslatokkal és megoldásokkal reagáltak a kialakult helyzetre. A Covid19 a luxusszállodákat sem kímélte: a külföldről érkező nemzetközi vendégkör szinte teljes mértékben eltűnt, így a helyi lakosok váltak a luxusszolgáltatások elsődleges célközönségévé. Jelen tanulmány célja a luxus és a tér értelmezésének időbeli vizsgálata a budapesti luxusszállodák mintáján keresztül. A luxusszállodai miliő időbeli átalakulása a luxusszolgáltatások és a térfogyasztás strukturált keretrendszerében kerül bemutatásra. = The emergence of the pandemic has posed global challenges for participants in tourism. Not only were tourist destinations affected, but also scenes of everyday life, and work and the consumer segments of services were forced to change. The luxury goods and services industries have faced huge challenges. Companies, previously producing luxury goods and fashion products have started to produce items of comfortable clothing and even face-masks, whilst leading fragrance companies began to produce disinfectants. Decision-makers responsible for public governance and strategic managers of firms responded to the situation with short- and long-term business strategies. Covid19 has not avoided luxury hotels either: international guests have almost completely disappeared and local residents have become the primary target audience for luxury services.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:luxusszolgáltatások, luxusszállodák, szállodai terek, világjárvány
Subjects:Commerce and tourism
DOI:10.14267/TURBULL.2022v22n1.2
ID Code:7382
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:22 Apr 2022 08:23
Last Modified:22 Apr 2022 08:23

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics