Lantos, Csaba, Lukács, János and Száz, János (2022) Szilánkok a felsőfokú pénzügyi és számviteli oktatásról: Mit is tanuljanak ma a jövő bankárai és számvitelesei? Gazdaság és Pénzügy, 9 (1). pp. 102-112. DOI https://doi.org/10.33926/GP.2022.1.5
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
819kB |
Official URL: https://doi.org/10.33926/GP.2022.1.5
Abstract
A pénzügyi kultúra része az is, hogy milyen legyen a jövő felsőfokú pénzügyi oktatása. Cikkünk fő kérdése az, hogy mit is tanuljanak a jövő bankárai, számvitelesei, könyvvizsgálói ahhoz, hogy növeljék a szakma presztízsét, megőrizzék diplomájuk magas ár/érték arányát, a kedvező elhelyezkedési esélyüket. A demográfiai szorításban és a külföld által támasztott verseny mellett sokkal intenzívebb belföldi versenyre kell minden intézménynek felkészülnie. Ez a „globális” kép természetesen valóságos szűkített területünkön is: a felsőfokú pénzügyi oktatási területen is el kell dönteni minden intézménynek, hogy merre keresi a helyét, milyen stratégiát választ. Cikkünkben a múltat is felidézve olyan szempontokat vetünk fel, amelyeket fontosnak tartunk a jövőre vonatkozó döntéseknél figyelembe venni.
Item Type: | Article |
---|---|
JEL classification: | A20 - Economic Education and Teaching of Economics: General |
Subjects: | Education Finance Accounting |
DOI: | https://doi.org/10.33926/GP.2022.1.5 |
ID Code: | 7399 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 29 Apr 2022 11:53 |
Last Modified: | 29 Apr 2022 11:53 |
Repository Staff Only: item control page