Halmai, Fanny Adriána (2022) Mi a MOOC jövője a magyar felsőoktatásban? Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (6). pp. 13-25. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.06.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.06.02
Abstract
A MOOC-ok (Massive Open Online Course) nemzetközileg egyre elterjedtebbek, és a magyarországi felsőoktatási trendekhez is illeszkednek. Az eddigi hazai kezdeményezések azonban nem értek el jelentős eredményt. A szerző kutatása során ennek a kihasználatlan potenciálnak az okát szeretné feltárni. Kutatási kérdése, hogy mi a MOOC-ok jövője a magyar felsőoktatásban. Feltételezése, hogy a MOOC-oknak vannak olyan felhasználási lehetőségei, amelyek Magyarországon is értékesek, ugyanakkor vannak még kihívások és fejlesztendő területek a magyar gyakorlatban. A válasz keresésére kvalitatív kutatást használ, a nemzetközi és magyar szakirodalom elemzése, illetve a hazai MOOC-kezdeményezések áttekintése után szakértői mélyinterjúkat készített. Az eredmények alapján összefoglalja a MOOC-ok hazai felhasználási területeit, illetve az elterjedésüket akadályozó kihívásokat, a fejlesztendő területeket. Végül javaslatokat tesz arra, hogy a hazai ágazati irányításnak és az egyetemeknek milyen stratégiát érdemes követniük a MOOC-okkal kapcsolatban. Úgy találta, hogy alapvetően lehet potenciálja a MOOC-nak a magyar felsőoktatásban, ugyanakkor vannak kihívások, amelyeket le kell küzdeni ehhez.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | MOOC, online oktatás, digitális oktatás, felsőoktatás |
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.06.02 |
ID Code: | 7498 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 05 Jul 2022 11:15 |
Last Modified: | 05 Jul 2022 11:40 |
Repository Staff Only: item control page