Honti, Tamás (2022) Világok harca - Fókuszcsoportos kutatás az előválasztáson részt vevő miniszterelnök-jelöltek imázsáról a fiatalok körében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (6). pp. 26-39. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.06.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.06.03
Abstract
A szerző tanulmányában a holisztikus marketing szemléletmód segítségével egy teoretikus modellt alkot a politikai termék szerkezetéről, majd erre alapozva hat fókuszcsoportos interjú révén vizsgálja meg a 2021-es ellenzéki előválasztás jelöltjeinek és Orbán Viktornak az imázsát a fiatalok körében. A fiatalokra mint speciális szegmensre tekint, akiknek a szerepe az előválasztás során felértékelődött. A diskurzuselemzés módszertani irányelveit ötvözi olyan kvalitatív módszerekkel, mint a mapping és a kollázstechnika. A kutatás teoretikus eredménye a politikai termékszerkezet modelljének felállítása, melyben az ajánlat, a politikus és a napirendi témák egymáshoz kapcsolódó viszonyát vizsgálja. Az empirikus eredmények értelmében az előválasztás a fiatalok egyes csoportjai számára generációs élményt nyújtott. Az Orbán-korszakkal kapcsolatos valóságértelmezéseikre a preferenciáik kialakulásának első számú okaként lehet tekinteni. A jelölteket elsősorban a karakterük révén tudták megkülönböztetni a résztvevők, nem pedig a napirendi témák birtoklása vagy a szakpolitikai elképzeléseik alapján, azonban a szakértői stílus pozitív attitűdöt váltott ki belőlük.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | politikai marketing, politikai termék, fiatalok, diskurzuselemzés, kollázs, mapping |
Subjects: | Political science |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.06.03 |
ID Code: | 7499 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 05 Jul 2022 11:22 |
Last Modified: | 05 Jul 2022 11:22 |
Repository Staff Only: item control page