Kökény, László and Kenesei, Zsófia ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1908-8300 (2022) Online kockázatkezelési stratégiák az utazásszervezés során. In: Együttműködés, partnerség, hálózatok a turizmusban. Turizmus Akadémia (11). Kodolányi János Egyetem, Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont Földrajztudományi Intézet, Magyar Földrajzi Társaság, Székesfehérvár, Budapest, pp. 197-204. . ISBN 9786155075674
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
237kB |
Abstract
A Web 2.0 új csatornákat nyitott meg az információk áramlása előtt. Ez a jelenség sok szektor közül leginkább a turizmus szektorát érintette. Az EUROSTAT 2018-as adatai alapján a szállásértékesítés 98%-a weben keresztül történt, míg az online vásárolható termékek és szolgáltatások rangsorában pedig az utazás, nyaralás és szálláshely-vásárlás a 16-24 év közöttiek és a 25-54 év közöttiek esetén a második, míg az 55-74 év közöttiek terén az első helyen szerepel. Így azt lehet mondani, hogy elég nagyfokú a turisztikai szolgáltatások hálózati lefedettsége az online térben. Az online csatornákra már sokkal kevésbé van hatása a vállalatoknak, mint a saját vagy fizetett tartalmaikra. A fogyasztóknak maguknak kell eldönteniük, hogy mi az, amivel kockázataikat csökkenteni tudják. Ehhez a turisztikai szolgáltatóknak a saját és a vásárolt kommunikációs platformjaik információit kell megfelelően menedzselniük a további, szerzett, új platformok és más egyéb jellemzők információival. Az együttműködési lehetőségek akkor is korlátozottak, ha az egyik fél egy technológiai elem, egy algoritmus vagy egy chatbot.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Series Name: | Turizmus Akadémia |
Divisions: | Institute of Sustainable Development Institute of Marketing and Communication Sciences |
Subjects: | Commerce and tourism Media and communication |
ID Code: | 7629 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 21 Sep 2022 13:45 |
Last Modified: | 21 Sep 2022 13:45 |
Repository Staff Only: item control page