András, Krisztina ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1983-0330, Máté, Tünde ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4538-2076 and Várhegyi, Ferenc ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1567-7191 (2022) Az M4 sport piacra lépésének hatása a sportközvetítési jogok piacán, Magyarországon – A sportági szakszövetségek szemszögéből. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (10). pp. 28-40. DOI 10.14267/VEZTUD.2022.10.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
683kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.10.03
Abstract
Magyarországon az 1996-os év hozta el mind a sport-, mind a médiatörvény elfogadását, ami jogi és működési értelem-ben is meghatározó hatással volt az addig kezdetleges módon működő közvetítési jogok piacára. Az 1997-2015 közötti időszakban az új televíziók belépése új piaci környezetet jelentett a sport számára is, azonban ez a piac sem tudta teljes mértékben kielégíteni a szövetségek igényeit. Ebbe a környezetbe lépett be 2015-ben az új közszolgálati sportcsatorna az M4 Sport, amely alapjaiban változtatta meg a piaci viszonyokat. A tanulmány az M4 Sport belépése óta eltelt időszakot vizsgálja, egy kulcsérintett, a sportági szövetségek televíziós megjelenése és kommunikációs tevékenysége szempontjából, valamint a tágabb értelmezés érdekében kitér az M4 Sport szerkesztési elveire, gyakorlatára is. A tanulmány módszertana primer és szekunder forrásokat vizsgál, kvalitatív és kvantitatív módszerekkel. A sportági szakszövetségek körében kérdő-íves felmérést végeztek a szerzők, az M4 Sport esetében mélyinterjút készítettek.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | közvetítési jogok piaca, televízió, M4 Sport, kommunikáció |
Subjects: | Culture, sport Media and communication |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2022.10.03 |
ID Code: | 7659 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 10 Oct 2022 12:34 |
Last Modified: | 10 Oct 2022 12:34 |
Repository Staff Only: item control page