Kéri, Anita ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9558-6600 and Prónay, Szabolcs ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5405-5822 (2022) Milyen a jó „komoly játék”? : Játékfejlesztés, tesztelés és hallgatóI visszajelzések. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (12). pp. 30-44. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.12.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
713kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.12.03
Abstract
A játékosítás számos tudományterületen felkeltette már a kutatók érdeklődését, hiszen a pedagógiától kezdve, az orvostudományokon át az üzleti tudományokban is alkalmazott módszertannak számít. A játékosítási törekvések zászlós hajói a komoly játékok (serious games), melyek, habár a felsőoktatási intézmények rendelkezésére állnak, használatuk sok esetben nagyobb pénzügyi befektetést igényel, valamint a játékok tartalma csak korlátozottan testre szabható. Jelen tanulmány célja, hogy egy saját fejlesztésű, szabadon hozzáférhető és tartalmában is módosítható komoly játékot teszteljen az üzleti tudományok területén a felsőoktatásban tanuló hallgatók nagyszámú mintáján. A hallgatók elégedettségének és játék élményének felmérése, a játék tesztelése, ezt követően pedig a visszajelzések begyűjtése lehetőséget biztosít arra, hogy betekintést nyerhessünk a hallgatók játékosítással kapcsolatos nézeteibe. A kutatásban alkalmazott online kérdőíves meg- kérdezésben több mint 800 hallgató vett részt. Az adatokat IBM SPSS szoftver segítségével elemezték. Az eredmények arra utalnak, hogy a hallgatók egyetemi keretek között még mindig inkább hagyományos edukációs tartalmat várnak és bizonytalanokká válnak, ha ehelyett inkább szórakoztató tartalmat kapnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | játékosítás, komoly játékok, oktatásfejlesztés, üzleti tudományok |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Education |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.12.03 |
ID Code: | 7803 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 16 Dec 2022 12:51 |
Last Modified: | 16 Dec 2022 12:51 |
Repository Staff Only: item control page