Corvinus
Corvinus

Lépések az élményalapú oktatás irányába : A játékosítás határmezsgyéjén a számvitel alapjai tárgy oktatásában

Tarpataki, Eleonóra ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5567-8845 and Mikáczó, Éva ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6858-1364 (2022) Lépések az élményalapú oktatás irányába : A játékosítás határmezsgyéjén a számvitel alapjai tárgy oktatásában. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53 (12). pp. 45-55. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.12.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
703kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.12.04


Abstract

A játékosítás a felsőoktatás több területén is motiváló módszertani eszköztárat kínál. A hallgatói aktivitás elősegítése, a learning-by-doing megközelítés, a változatos tanulási utak kialakítása, a képzési kimeneti követelmények újra definiálása az oktatók számára jelentős kihívást jelentenek. Ez a feladat egy kreatív alkotói folyamat, melynek lépései a „környezet” feltérképezése, a szükséges fejlesztések megvalósítása, kipróbálása, majd a „finomhangolás”, amikor a tapasztalatok alapján változtatások történnek azért, hogy a kívánt célok minél jobban megközelíthetők legyenek. Az egyetemi számviteloktatásban a jelenkor hallgatói igényeihez alkalmazkodó újítások a különböző oktatói műhelyek- ben zajlanak. Fontosnak tartják a szerzők, hogy időről-időre megosszák egymással tapasztalataikat, eredményeiket. A cikkben a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) Számvitel Tanszékén, a Számvitel alapjai tárgy keretében zajló fejlesztési folyamatokba, az ezt megelőző elméleti megalapozásba és az alkalmazást követő eredményekbe nyújtanak betekintést. A munka fogadtatásáról hallgatói kérdőíves megkérdezés alapján gyűjtöttek adatokat. A vélemények egyértelműen pozitív megerősítést adnak. A hallgatók értékelik a változatos módszereket, és azt, ha a végső eredményük sokféle számonkérési rész összegzésén alapul.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:játékosítás, élmény alapú oktatás, számvitel oktatás, hatékony oktatás
Subjects:Knowledge economy, innovation
Education
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.12.04
ID Code:7804
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:16 Dec 2022 14:28
Last Modified:16 Dec 2022 14:28

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics