Corvinus
Corvinus

Kínai hallgatók nehézségei magyarországi tanulmányaik alatt és után

Primecz, Henriett ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6064-2759 and Li, Xueyan (2022) Kínai hallgatók nehézségei magyarországi tanulmányaik alatt és után. Educatio, 31 (2). pp. 294-302. DOI https://doi.org/10.1556/2063.31.2022.2.9

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
157kB

Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.31.2022.2.9


Abstract

Hazánkban viszonylag nagy számban tanulnak kínai hallgatók, akiknek a nehézségeikről, beilleszkedésükről és jövőbeli terveikről viszonylag keveset tudunk. Narratív interjúra építő kutatásunk a kínai hallgatók tapasztatait tárta fel, és arra is választ keresett, hogy milyen jövőbeli elképzeléseik vannak továbbtanulás vagy karrier tekintetében. A kutatás eredményei szerint a kínai hallgatók számtalan nehézsége közül a nyelvi akadályok és a tanulási stílusbeli különbségek kiemelkedő problémát jelentenek. A jövőjüket leginkább a bizonytalanság jellemzi, a magyar felsőoktatási tapasztalatok annyira eltérnek a kínaitól, hogy az itt szerzett tudás hasznosulása kétséges.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:Chinese students; Hungarian tertiary education; future trajectory
Divisions:Institute of Strategy and Management
Subjects:Education
DOI:https://doi.org/10.1556/2063.31.2022.2.9
ID Code:7983
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:08 Mar 2023 15:41
Last Modified:08 Mar 2023 15:41

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics