Primecz, Henriett ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6064-2759 and Li, Xueyan (2022) Kínai hallgatók nehézségei magyarországi tanulmányaik alatt és után. Educatio, 31 (2). pp. 294-302. DOI https://doi.org/10.1556/2063.31.2022.2.9
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
157kB |
Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.31.2022.2.9
Abstract
Hazánkban viszonylag nagy számban tanulnak kínai hallgatók, akiknek a nehézségeikről, beilleszkedésükről és jövőbeli terveikről viszonylag keveset tudunk. Narratív interjúra építő kutatásunk a kínai hallgatók tapasztatait tárta fel, és arra is választ keresett, hogy milyen jövőbeli elképzeléseik vannak továbbtanulás vagy karrier tekintetében. A kutatás eredményei szerint a kínai hallgatók számtalan nehézsége közül a nyelvi akadályok és a tanulási stílusbeli különbségek kiemelkedő problémát jelentenek. A jövőjüket leginkább a bizonytalanság jellemzi, a magyar felsőoktatási tapasztalatok annyira eltérnek a kínaitól, hogy az itt szerzett tudás hasznosulása kétséges.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Chinese students; Hungarian tertiary education; future trajectory |
Divisions: | Institute of Strategy and Management |
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.1556/2063.31.2022.2.9 |
ID Code: | 7983 |
Deposited By: | Ádám Hoffmann |
Deposited On: | 08 Mar 2023 15:41 |
Last Modified: | 08 Mar 2023 15:41 |
Repository Staff Only: item control page