Balogh, Gábor and Golovics, József (2023) A gazdaságtudományi doktori iskolák helyzete Magyarországon. Közgazdasági Szemle, 70 (3). pp. 322-338. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.3.322
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
180kB |
Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.3.322
Abstract
Cikkünk a közgazdaság-tudományok, illetve a gazdálkodás- és szervezéstudományok területén működő magyarországi doktori iskolák helyzetét, teljesítményét vizsgálja. A közelmúltban két jelentős változás is történt, amelyek nagymértékben érintették ezeknek az intézményeknek a működését: a doktori képzések 2016- os reformja, illetve az ESG 2015 elnevezésű akkreditációs eljárás bevezetése. Arra keressük a választ, hogy milyen volt e reformok fogadtatása a doktori iskolák részéről, valamint hogy az új jogi környezet megteremtése után mit mutatnak a működésre és a képzési előmenetelekre vonatkozó első tapasztalatok. Ehhez a nyilvánosan elérhető adatok áttekintésén túl két kérdőíves felmérés válaszait használjuk. Az eredmények alapvetően pozitív előjeleket mutatnak, de a reformok megítélése közel sem egyöntetű, s az idő előrehaladtával további tapasztalatok gyűjtése is szükséges a változtatások sikerességének megítéléséhez.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Economic development Education |
DOI: | https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.3.322 |
ID Code: | 8063 |
Deposited By: | Veronika Vitéz |
Deposited On: | 20 Mar 2023 11:38 |
Last Modified: | 20 Mar 2023 11:38 |
Repository Staff Only: item control page