Primecz, Henriett ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6064-2759 and Li, Xueyan (2021) Magyarországon tanuló kínai hallgatók társadalmi háttere és belépési nehézségei. Educatio, 30 (4). pp. 713-721. DOI https://doi.org/10.1556/2063.30.2021.4.12
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
197kB |
Official URL: https://doi.org/10.1556/2063.30.2021.4.12
Abstract
Az ország nemzetköziesedő felsőoktatási rendszerében egyre több külföldi hallgató tanul hazánkban, közülük a kínai diákok alkotják a harmadik legnagyobb közösséget. Feltáró-kvalitatív kutatásunk azt vizsgálta, hogy milyen az itt tanuló kínai hallgatók családi háttere, mi motiválta őket, hogy Magyarországot választották felsőfokú tanulmányaikra, milyen első tapasztalataik vannak hazánkban. Az eredmények rámutattak arra, hogy a kínai hallgatók anyagi és társadalmi helyzete instabil. Magyarország legtöbbször kompromisszum eredményeként került kiválasztásra és a magyar kultúrába belépve gyakran elutasítást tapasztaltak.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kínai hallgatók, magyar felsőoktatás, motiváció, kirekesztés |
Divisions: | Institute of Strategy and Management |
Subjects: | Education |
DOI: | https://doi.org/10.1556/2063.30.2021.4.12 |
ID Code: | 8160 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 12 May 2023 08:00 |
Last Modified: | 12 May 2023 08:00 |
Repository Staff Only: item control page