Corvinus
Corvinus

A digitalizáció hatása a vállalati hozzáadott értékre Magyarországon

Hartvig, Áron Dénes, Madari, Zoltán, Pap, Áron, Wimmer, Ágnes and Oroszné Csesznák, Anita (2023) A digitalizáció hatása a vállalati hozzáadott értékre Magyarországon. Közgazdasági Szemle, 70 (6). pp. 672-689. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.6.672

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
197kB

Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.6.672


Abstract

Tanulmányunkban statisztikai és ökonometriai módszerek segítségével vizsgáljuk a digitalizáció hatását a vállalati hozzáadott értékre magyar vállalatok esetén. A Budapesti Corvinus Egyetem Versenyképesség Kutató Központja Versenyben a világgal elnevezésű kutatási programja hatodik kérdőíves felmérésének adatbázisán mikroszintű ökonometriai modellt építettünk. A digitalizációs felkészültség alapján létrehozott öt vállalati klasztert vizsgálva - kontrollváltozók használata mellett - kimutatható, hogy a digitalizációban elmaradó, arra kevésbé nyitott vállalatok szignifikánsan alacsonyabb hozzáadott értéket termelnek. Ez a hatás iparági bontásban megfigyelhető a kereskedelem-gépjárműjavítás ágazatban, viszont a feldolgozóipar esetén már nem látható szignifikáns különbség.

Item Type:Article
JEL classification:C81 - Methodology for Collecting, Estimating, and Organizing Microeconomic Data; Data Access
C83 - Survey Methods; Sampling Methods
D24 - Production; Cost; Capital; Capital, Total Factor, and Multifactor Productivity; Capacity
Subjects:Knowledge economy, innovation
Business organisation
DOI:https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.6.672
ID Code:8257
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:06 Jun 2023 12:00
Last Modified:06 Jun 2023 12:00

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics