Hartvig, Áron Dénes, Madari, Zoltán, Pap, Áron, Wimmer, Ágnes and Oroszné Csesznák, Anita (2023) A digitalizáció hatása a vállalati hozzáadott értékre Magyarországon. Közgazdasági Szemle, 70 (6). pp. 672-689. DOI https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.6.672
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
197kB |
Official URL: https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.6.672
Abstract
Tanulmányunkban statisztikai és ökonometriai módszerek segítségével vizsgáljuk a digitalizáció hatását a vállalati hozzáadott értékre magyar vállalatok esetén. A Budapesti Corvinus Egyetem Versenyképesség Kutató Központja Versenyben a világgal elnevezésű kutatási programja hatodik kérdőíves felmérésének adatbázisán mikroszintű ökonometriai modellt építettünk. A digitalizációs felkészültség alapján létrehozott öt vállalati klasztert vizsgálva - kontrollváltozók használata mellett - kimutatható, hogy a digitalizációban elmaradó, arra kevésbé nyitott vállalatok szignifikánsan alacsonyabb hozzáadott értéket termelnek. Ez a hatás iparági bontásban megfigyelhető a kereskedelem-gépjárműjavítás ágazatban, viszont a feldolgozóipar esetén már nem látható szignifikáns különbség.
Item Type: | Article |
---|---|
JEL classification: | C81 - Methodology for Collecting, Estimating, and Organizing Microeconomic Data; Data Access C83 - Survey Methods; Sampling Methods D24 - Production; Cost; Capital; Capital, Total Factor, and Multifactor Productivity; Capacity |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Business organisation |
DOI: | https://doi.org/10.18414/KSZ.2023.6.672 |
ID Code: | 8257 |
Deposited By: | Alexa Horváth |
Deposited On: | 06 Jun 2023 12:00 |
Last Modified: | 06 Jun 2023 12:00 |
Repository Staff Only: item control page