Corvinus
Corvinus

Mennyire hatékonyak az iskolai évek? : A humán tőke és a gazdasági növekedés összefüggésének vizsgálata európai országokban, 2014-2019

Balog, Ilona Ida (2021) Mennyire hatékonyak az iskolai évek? : A humán tőke és a gazdasági növekedés összefüggésének vizsgálata európai országokban, 2014-2019. Pénzügyi Szemle = Public Finance Quarterly, 66 (4). pp. 479-493. DOI https://doi.org/10.35551/PSZ_2021_4_1

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
738kB

Official URL: https://doi.org/10.35551/PSZ_2021_4_1


Abstract

Ez a tanulmány a humán tőke és a gazdasági növekedés kölcsönhatásának vizsgálatához kíván hozzájárulni. 2014 és 2019 közötti adatok fényében vizsgálja meg az átlagos elvégzett iskolaévek számával becsült humán tőke értékének és a gazdasági növekedésnek az összefüggését európai országokban. Az adatok negatív kapcsolatot mutatnak e két változó között. Ebben az időszakban a vizsgált keleti országokban a gazdasági növekedés üteme általában magasabb volt, mint a nyugat-európai államokban, míg Magyarországon a gazdasági növekedés magasabb volt annál, amit a vizsgált változók magyarázni tudnak. A negatív összefüggés azt jelzi, hogy Európában az iskolaévek mennyiségi mutatójával mért humán tőke már nem gyorsítja a gazdasági növekedést, szükség van az oktatási rendszerek további reformjára a humán tőke hatékonyabb felhasználása érdekében.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:humán tőke, gazdasági növekedés, oktatási hatékonyság
JEL classification:E24 - Employment; Unemployment; Wages; Intergenerational Income Distribution; Aggregate Human Capital
N10 - Economic History: Macroeconomics and Monetary Economics; Industrial Structure; Growth; Fluctuations: General, International, or Comparative
N30 - Economic History: Labor and Consumers, Demography, Education, Health, Welfare, Income, Wealth, Religion, and Philanthropy: General, International, or Comparative
O11 - Macroeconomic Analyses of Economic Development
O15 - Human Resources, Human Development, Income Distribution, Migration
O47 - Empirical Studies of Economic Growth; Aggregate Productivity; Cross-Country Output Convergence
Subjects:Education
Finance
DOI:https://doi.org/10.35551/PSZ_2021_4_1
ID Code:8301
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:14 Jun 2023 11:49
Last Modified:14 Jun 2023 11:49

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics