Pintér, Róbert (2023) A gyerekkori videojátékozás néhány aspektusa Magyarországon. Médiakutató, 24 (2). pp. 9-28.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
341kB |
Official URL: https://mediakutato.hu/cikk/2023_02_nyar/02_a_gyerekkori_videojatekozas_nehany_aspektusa.pdf
Abstract
A gyerekek többsége 6–10 éves korban kezd el videojátékozni idehaza. A cikk feltárja ennek motivációit, a nemi különbségeket, az alkalmi és a hardcore gamerek különbözőségeit. Az eltérések miatt a szülők és a gyerekek nehezen értik meg egymást a gaming kapcsán. Az írás röviden kitér a szülők felelősségére és a lehetséges stratégiákra. A tanulmányban önálló alfejezetet kap a videojáték és a sport kapcsolata, az utóbbi mint a fiatal férfiak elérését napjainkban leginkább biztosító médiatartalom. Az írásban szerepelnek a videojátékozáshoz köthető negatív (erőszak és „függőség”), illetve pozitív témák is. Végül a videojátékozás mint a fiatal felnőtt férfiak menekülési eszköze, illetve az informatikus pályaválasztás előszobája zárja a cikket. Az írás célja egy nagyobb kép felvázolása, miközben újdonságértékét az adja, hogy felhasználja az eNET átfogó kutatásait, amelyek nem elérhetőek a tudományos közösség számára a cikkben bemutatott mélységben.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitális szülőség, e-sport, erőszak, függőség, gyerekek, motivációk, nemi különbségek, pályaválasztás, videojátékozás |
Divisions: | Institute of Data Analytics and Information Systems |
Subjects: | Media and communication |
ID Code: | 8361 |
Deposited By: | MTMT SWORD |
Deposited On: | 30 Jun 2023 12:10 |
Last Modified: | 30 Jun 2023 12:10 |
Repository Staff Only: item control page